Gå til innhold

Bruker olje, ikke missfarging i kjøl.væska el olje

Ranger emnet


Aalsen

Anbefalte innlegg

Leverte bilen på Mekonomen i dag. Det fant ikke lekkasjen, men misstenker at det lekker fra veivhusventilasjonen, siden det så ut som griset startet ved/rett under oljefilteret. (er ikke noe gærent eller lekkasjer med oljefilteret)

 

Nå har de gjort rent under der, så skal jeg hente bilen, kjøre en uke så levere den inn igjen. Den hadde stått en stund på tomgang, men da hadde det ikke dryppet noe på gulvet sa de. Da tenker jeg at ved trykk (gasspådrag) så pumpes olja ut i og med at det har lekket en halv liter på ca to uker (med lite kjøring) Nesten rart de ikke så noe lekke uansett..

 

Noen som vet hvor veivhusventilasjonen sitter på denne motoren? Kommer jeg til der selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei!

 

Henger meg litt på her, jeg sliter med det samme problemet, har en Passat 01 modell 115 hest, 2l Bensin som bruker unormalt mye olje!

Kan det være samme feilen på min som en bil med turbo Diesel? og eventuelt hvor mye koster denne o-ringen? Er det lett og bytte? Har du noen bilder på hvor Veivhus ventilasjonen ligger?

 

MVH

 

Kristian Halvorsen

Endret av hali123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, byttes med toppen på.. Trykksetter sylinderen, trykker ned retainer og komprimerer ventilfjærene før ventillåsene tas av. Trekker av gammel tetning og monterer ny. Gjort det slik flere ganger selv på VW / Audi. Er litt tidkrevende jobb men koster veldig lite i deler da ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er samme problem som på min, div at veivhusvent rør er sprukket e.l. så ser du ikke det ovenfra motoren og ned selv om du skrur av motordekselet av plast. Legg deg under bilen og skru av dekselet under motoren. Lekker det olje så renner det ned, og du vil se om oljen har samlet seg i dekselet, samt eventuelt gris under motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket vertøy bruker du til det forskjellige formål da?

Har du tilfeldigvis en tegning?

 

Har ingen tegning. Verktøyet har jeg laget/sveiset sammen selv, stativ jeg skrur til toppen med en arm som komprimerer ventilfjærene. Spesialtang til å trekke av tetningene har jeg kjøpt. Utover det trenger man kun momentnøkkel for å tighte opp kamklavene etterpå.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår