Gå til innhold

Re coning av element

Ranger emnet


olav1111

Anbefalte innlegg

bort kastet penger og recone sånt billig sett, finnes helt sikkert ikke reconings kit til det heller. bruk litt sikaflex eller lignende til og fikse hvis det er mulig, selv pleier ejg bruke noe som heter polymer til og fikse på elementer, veldig elastisk og godt hold, selv i tynne lag

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener et 6,5" kompsett til dengang rundt 5 lapper var et "sånt billig sett", er jeg litt spent på hvilke kompsett du anser som uoppnåelige prismessig sett. :tannløs:

 

Jeg er vel i første omgang mest nysgjerrig på om det virkelig er selve membranen TS har fått hull på, eller bare opphenget til membranen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummilim brukes gjerne til skosåler, og løsner ikke av seg selv sånn for moro skyld. Så lenge du gjør som Cossie foreslår, vil du ikke merke forskjell lydmessig. Membranopphenget brukes for å sentrere membranens svingspole i magneten, samt holde lufttrykket foran membranen adskilt fra trykket på baksiden, så den mikromillibagatellmessige vektøkningen opphenget får av to strøk med lim på en halv cm's lengde, vil selve membranet merke tilnærmet null av når det pumper frem og tilbake.

 

Den største bøygen her høres ut som kan bli din egen visshet om at høyttaleren har vært ødelagt. Greit, da sier vi dét, høyttaleren er kass og kastbar og dermed avskrevet til null i verdi. Men allikavel kan du greie å fixe feilen, og ha glede av den i flere år ennå, som det virker som du har hatt allerede. Du slipper å kjøpe et helt nytt/brukt sett bare for én høyttalers skyld, eller begynne å leite etter et nytt sett av annet merke/modell for å finne noe som minner om FJL'ene lydmessig. Dér er motivasjonen din, og dér er sjelefreden din når du har fixet høyttaleren.

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg googla det fikk jeg det opp til 240$ jeg, men da var det sikkert feil det, så da beklager jeg, men anså ikke et sett til 240$ som verdt og recone ;)

 

http://www.kandtsales.com/shop/product_page.php?parent_top=Electronics&parent_mid=Mobile&parent_low=Speakers&prod_id=575

Endret av petteraldo

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår