Gå til innhold

Hvilken bilforsikring burde jeg ha?

Ranger emnet


Volvo240power1987

Anbefalte innlegg

Hei :D

Jeg blir 17 år den 14 november. og jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en Volvo 240 sedan.

og jeg har ei venninne som har hatt lappen i 2 måneder snart!

og hvis jeg kjøper bilen så hadde jeg lyst til at hun og jeg skulle bruken den fram og tilbake fra skolen!

Hvilken forsikring er best og ha da? hun er bare 18 år!

Og bilen vis jeg kjøper så kommer vi bare til og bruke den i 1 måned eller no!

og resten så skal jeg øvelses kjøre!!

hvilken forsikring burde jeg ha på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lovpålagt å ansvarsforsikring om du skal bruke den på norske veier, i så fall kan du også vurdere Delkasko med tanke på at du får igjen om bilen din brenner eller blir stjålet. Regner med dere ikke skal bruke mye penger på denne bilen. Da er det i utgangspunktet ingen vits å ha Kasko dekning på den. Samtidig avhenger det av hvor mye du har lyst til åbetale i året på en sånn bil. Ansvar:billigst, Delkasko: noe dyrere, Kasko: dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre forsikringer du burde ha er tyveri, brann og glass. Pass på å få dekket monsterstereoen. Tyveri dekker bare opp til en sum. Brann er jo kjekt hvis du skulle være så uheldig. Glass er jo bare smart å ha. Hvis en steinsprut som kan limes så får du det gratis. Må ruta byttes så er det en egenandel ofte billigere en ruta og det dekker arbeidet med bytte også.

 

Ansvar er du nødt til å ha for å få skilter på bilen. Kjører du uten den og skader noen eller noe vil du måtte betale selv deres erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Volvopower!

 

Jeg er ingen ekspert på forsikring, men vet at du hvertfall må være 18 år(pluss ha lappen) for å få forsikring. Du bør jo også forsøkte å finne billigst mulig.

Delkasko eller ansvar er det du bør velge.

Da jeg skulle forsikre min AUDI TT, brukte jeg http://www.forsikring.as, og det fungerte bra. Fikk da tilbud fra 3 eller fire forskjellige selskaper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår