Gå til innhold

Vann, vann og vann. Passat 3B, STV 98-modell

Ranger emnet


torgersønn

Anbefalte innlegg

Min første (og mest sannsynlig siste) Passat STV, 98-modell.

Oppdaget etter kjøp i sommer at det var fuktig i teppet på begge sider. Fikk løftet opp teppet og fant rundt en liter vann på førersiden. Komfort-enheten på førersiden var heldigvis tørr, men flere av kablene som går inn i den var brutt. Jeg fikk tømt og tørket og etter en observasjonsrunde og søk på forumet fant jeg ut at det var dørene mellom blikket. Alt interiør på dørene måtte av, inkl blikk og vindu måtte ut og jeg tettet alle dører med pakningsilikon. Har hatt bilen stående lenge med varme, men den blir ikke helt tørr. Jeg har sjekket om det er fra dørene men det er det ikke. Før helgen slo jeg av kupévarmeren for å se om jeg kunne finne ut hvor det kommer fra. I dag var det rundt 2dL i dørken og opp mot venstre side foran(til venstre for klutsjpedalen. Har vært noe regn i helgen.

 

Har sjekket nippel fra soltaket, men denne virker grei. I sommer renset jeg rundt kupefilterholderen. Jeg renset også batterikassen og rundt den boksen for AC på høyre side av motorrommet. Jeg så i dag at det var litt vann under batteri men ikke mye. Noen som har noen tips til hvor jeg skal starte? Har forsøkt å både kjenne og lyse oppunder dashbordet/rattet, men klarer ikke lokalisere fukt.

 

1. Kan det bli vått på gulvet på førersiden hvis kupéfilterholderen ikke er tett?

2. Skal jeg forsøke å løsne den AC boksen og sjekke på nytt der, pakningen virket grei sist?

3. Jeg så også at det lå litt fukt rundt et "rør" som går opp til vinduet, mulig det er til varmeanlegget? (se bilde under.)

4. Er det beste å sitte inne i bilen og la noen spyle til det skjer noe? Har tatt ut setet og må flytte bilen for å få brukt slange, så vil unngå det med det første.

4. Andre tips?

 

Takker og bukker.

 

Bilder:

[ATTACH]25582[/ATTACH]

Ca. 2dL vann under kabelrotet.

 

[ATTACH]25580[/ATTACH]

Det lå en stor dråpe like ved jordingspunktet og det ser ut som det har rent fra venstre mot høyre.

 

[ATTACH]25581[/ATTACH]

Nippelen ser ut til å tømme fint.

 

[ATTACH]25583[/ATTACH]

Nederst på dette "røret" som går opp på høyre side av batteriet er det fuktig rundt gummien.

post-65275-1380485362853_thumb.jpg

post-65275-13804853628589_thumb.jpg

post-65275-1380485362863_thumb.jpg

post-65275-13804853628673_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, da har jeg omsider klart å lokalisere hvor vannet kommer fra. Det er vann inne i a stolpen på venstre side og dette vannet lekker gjennom to hull som kabel racket er festet til. Når jeg fikk løs kabelfestet kunne jeg se at det ligger vann helt opptil kanten hullene.

post-65275-13804853629887_thumb.jpg

 

1. Hvor kan dette vannet komme fra? Er det fra slangen fra soltaket?

2. Er det noen som vet om det er et dreneringshull under bilen eller under plastikken på skjermen på venstre side forran? Kan være tett?

 

Takker for svar!

post-65275-13804853629844_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår