Gå til innhold

Audi Coupe Quattro 2.3 10v Prosjekt og div spørsmål.

Ranger emnet


gangso

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nettopp kjøpt meg ein ok audi coupe quattro.

 

Bilen er god og kjøre, girer fint og motoren går fint.

Er effektannlegg så er ein superfin lyd :)

 

Har planer om:

 

litt trim -> 10-50hk (luftfilter, fjerne kat og kvass kam muligens porting etter kvert)

bygge om til b4/s2 front

Ny lakk

Annlegg

interiør??

 

 

og så til spørsmålene.

 

Ka må gjøres for og bygge om til b4/s2 front?

kor kan en kjøpe deler, trim, syling, lykter osv til audi coupe på nette?

Noken andre småting som kan gjøres for og få noen få hk?

Noken som har noen lure tips på eit opent luftfilter? Er ein svær llm og noe greier på luftfiltere.

 

 

Mvh William

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler fås mange steder, søk på nettet. Norsk bildelsenter har det meste av deler til VAG, trimdeler får du f.eks. HER.

Skal du ha mer effekt så er trimkam det enkleste og billigste alternativet. Skal du ha mer er porting veien å gå. Det originale luftfilteret er stort nok som det er, er heller ikke bare bare å endre på denne delen grunnet bensinmengdefordeleren.

 

Litt inspirasjon motormessig.

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/275402-modifisering-effektuttak-2-3e-10v.html

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Les ut feilkoder, gjerne ECU hoster opp noe. Mål temp-giveren til ECU, se bilde under. Sjekk at lambda er i orden. Denne vil slå mye ut på bensinforbruket, men vil ikke endre på kaldstartsproblemet.

 

VerditempECU-1.jpg

 

Temp-giver til ECU er den 2-polte som sitter på oversiden av vannflensen framme på toppen (om NG-motor). På undersiden om AAR-motor.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defekt temp-giver kan gjøre motor tungstartet ja. Den kan også medføre økt bensinforbruk. Defekt lambda vil også normalt medføre forhøyet bensinforbruk. Normalt forbruk på fin langkjøring er 0,7-0,8 l/mil.

Falskluft kan også gi en tregstartet motor.

 

Du kan måle spenning fra lambda men trenger da et analogt måleinstrument eller helst scope. Spenningen du skal få ut fra en frisk lambda vises på bildet under.

 

Lambda.png

 

Spenningen kan du måle som vist på bildet under. Er ikke helt likt på din bil da bildet er fra en Audi 100. Uansett skal du måle på den svarte ledningen uten å plugge den ut.

 

LAmbda23e.jpg

 

Temp-giver fås kjøpt på bl.a. Møller og Mekonomen. Delenummer 034 906 161.

 

034-906-161_3.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vert treigstarta sida eg kjøpte den.

 

Når eg drar ut ledninga til lambdaen så begynner bilen og gå finere på tomgang og gjennom heile registere.

 

hadde bare tilgang på digitalt instrument, men den gjekk sakte opp og ned fra 0v til 0.7v

 

pluggene mine soter, og de ryker litt fra bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår