Gå til innhold

Eu kontroll og Salgstest på min Chrysler 96'

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

tur teller og km teller som lever sitt eget liv har jeg hatt på min bil... jeg fikk ordnet det ved å ta ut instrumentpanelet. demontere slik at du sitter igjen med krets kortet. på høgre siden vil du sansynligvis se noen lodde punkter eller kretser som er sprø/svidd knust etc etc.

du lodder ny krets med ledning. du kan se i tråden min. hvordan jeg løste det

 

Såppas ja, tror ikke det er noe jeg vil gi meg ut på med det første.

Bilen blir ikke solgt som delebil nei, blir ikke å få vrakpanten da engang :P

 

Har skaffet meg haynes manualen, skal teste motorvifta og se hva som er galt.

 

Men i denne tråden:

http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/stratus/291180-cd-radio-anlegg-og-lys-fungerer-ikke-2.html

 

Så er det bilder av sikringsboksen i motorrommet. Jeg har færre sikringer enn han her har. MÅ alt av sikringer være i?

 

Og hva er navnet på disse 40A sikringene? Midi, Maksi?

Endret av Lovegame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alle sikringer trenger ikke å være i,dette avhenger av hvor mye utstyr bilen har. Du kan og lese av i lokket hva de diverse sikringerne hører til. Flatstift sikringene er mini,midi og maxi.

 

Har du prøvet og kjøre direkte strøm på viften for å se om den virkelig funker?

 

 

Ser bare at jeg ikke har sikring i der det står RAD FAN, haha.. Blir det første som skal testes når jeg kommer hjem, må bare få tak i sikringer først.

 

Om det ikke hjelper, skal jeg teste viftene med strøm. Mener de skal være i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har manuell og da skal det ikke være noe der.:)

 

Derfor jeg lurte på akkurat det. ^^

 

Men. Bagasjerommet. Får ikke låst opp med nøkkel, om jeg dreger i vaieren skjer ingenting. Låsesmed neste?

 

Får heller ikke startet bilen.. Gud. Noe slår inn i motorrommet når jeg prøver å starte, men ingen andre lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg ned baksetene og åpne fra innsiden :)

 

Har et jævlig stort anlegg bak som må ut først, men får det ikke ut fra innsiden... Hmm.

 

De siste 2-3 dagene har bilen startet normalt, av og til. DVS det er såvidt at det går rundt, men den starter akkurat.

 

Sier det noe mer om hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være cam register :) det er jo nevnte dette flere ganger før ;) MEN om du har hatt dårlig med strøm og batteriet har tappet seg ut kan jo hende at kjøre computeren må lære seg på nytt :) pleier å nesten ikke å gå på tomgang og gass pedalen må holdes litt inne, men etter ca 10-15 min så går den grei på tomgang :) er du heldig så er det også et alternativ ;)

 

bagasjerommet: bare drukne låsen med noe som renser først -deretter med 556 eller tilsvarende. Det er mase irring på innsiden som regel -da forrige eieren har for det meste brukt wiren fra innsiden ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være cam register :) det er jo nevnte dette flere ganger før ;) MEN om du har hatt dårlig med strøm og batteriet har tappet seg ut kan jo hende at kjøre computeren må lære seg på nytt :) pleier å nesten ikke å gå på tomgang og gass pedalen må holdes litt inne, men etter ca 10-15 min så går den grei på tomgang :) er du heldig så er det også et alternativ ;)

 

bagasjerommet: bare drukne låsen med noe som renser først -deretter med 556 eller tilsvarende. Det er mase irring på innsiden som regel -da forrige eieren har for det meste brukt wiren fra innsiden ;)

 

Hvordan lærer jeg kjørecomputeren på nytt? Og hva er cam register? Er helt ny med biler generelt så er ikke så flink på dette..

 

Skal prøve det med bagasjerommet, 556 er det en type olje?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørekomputeren lærer som regel seg selv. 556 er en slags tyntflytende universalolje som du får kjøpt på bensinstasjoner o.l . Jeg ville først først renset, elektrorens eller tilsvarende som fjerner irr, så brukt noe som er litt tykkere enn 556, f.eks. gearolje.

Nissan King Cab NP300 D22 - 2011

Chevrolet Blazer S10 - 1994

Oldsmobile Custom Cruiser - 1985

Opel Astra G - 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår