Gå til innhold

Eu kontroll og Salgstest på min Chrysler 96'

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Meste fikset :D

 

Det jeg rett og slett trenger hjelp med er å finne deler til denne bilen, på en trygg og bra plass. Kan godt handle fra utlandet sålenge det er en trygg nettside.

 

Ellers mottar jeg tips og råd fra dere om det finnes noen.

Jo fortere jeg får svar jo gladere blir jeg! :)

 

 

Og om det er noen som vet hva en slik bil er verdt, kjør på med info. Da jeg ikke har peil..

Endret av Lovegame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg handler alle mine deler på ebay og rockauto. Har handlet der i flere år nå,og har bare positive opplevelser. Chrysler stratus er i utgangspunktet ikke en bil du får mye peng for ved et salg uansett. Skal du selge bilen med alle de feilene er det ikke mye og hente. Fikser du den opp og skal selge den så får du aldri igjen pengene du la ut. Så hvis pengene skal styre prosjektet ditt så ville jeg kjøpt ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar! :)

 

Eneste jeg trenger for eu kontrollen er handbremsa, så går den igjennom.

Resten får jeg fikset billig, bare jeg får tak i delene.

 

Om jeg får den eu godkjent, og fikser motorvifta, turtallmeter og kilometerteller, hva tror du jeg får for den?

Bilen er forholdsvis strøken ellers, fin i lakken og så og si ingen rust.

 

Endeledd/styrestag trengtes ikke byttes nå, men de var ifølge fyren på naf ''litt slitt''.

 

Katalysator trenger jeg heller ikke da den akkurat gikk igjennom på eu kontrollen på det punktet.

 

 

Registerreim anbefalte han meg å bytte, men har lest litt rundt her og mange sier man skal bytte på 144k km, den ble sist byttet på 90k km, og motor er bare kjørt cirka 130k, så er vell ikke hast der.

 

Tåkelys og skiltlys har jeg liggende.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å si,det er flere stratuser tilsalgs og de er ikke lette å selge. Så hvis jeg skal tippe,sånn ca 10-15000 kr. Og det er uten å ha sett bilen. Registerreim bør du nok skifte ellers må du opplyse til ny eier at den bør skiftes. Du kan få stor skade på motoren om registerreimen havarerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at de er vanskelig å selge, håpet på å få ihvertfall 20k for den om jeg fikser de verste problemene og får den godkjent i to år til.

Men det jeg mener med registerreima er at bilen er bare kjørt 40k km siden den sist ble byttet, derfor jeg ikke skjønte hva han på NAF mente med at den burde byttes.

 

Har også heftig anlegg til 16000, med spiller til 4000 (vet at det ikke er verdt såmye nå lenger da det er brukt) og 18'' lettmetal felger.

Spørsmålet er jo om det er verdt å selge det sammen med bilen.

 

Har vært så plaget med denne bilen at jeg ikke har lyst til å ha den lenger, rett og slett. Har brukt i underkant av 30k kroner på den siden jeg kjøpte den i august i fjor :/ (ny batteri, hjullager, bremsekaliper og skiver +++)

 

På rockauto, er det Dodge stratus jeg skal se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

De fleste stratuser har skiver bak. Håndbremsen virker på trommelen til skiven. Så jeg vil anta at du trenger bremsebåndene og festene for disse,de gamle pleier å være meget rustet. Justeringsmekanismen pleier og å være veldig rustet men det går som regel å friske dem opp. Du må og sjekke at wirene er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har fått bilen EU ok nå og fikset det meste. Har en kjenning som tok på seg jobben, dog er Chrysler ganske ukjent for han.

 

Nå har jeg noen nye problemer, selvfølgelig.

 

Bilen starter ikke. Lysa i bilen kommer på, men hører ingenting når jeg vrir på nøkkelen?

Får ikke opp bagasjerommet. Nøkkelen passer ikke, og innendørs åpning funker ikke.

Er det rattnøkkelen som skal brukes til bagasjerommet?

Jeg får ikke viftene til motoren til å starte. Er byttet et rele her, til ingen nytte.

Kilometertelleren og turtelleren funker TIL TIDER. Dvs de funker av og til, helt tilfeldig.

 

 

Noen som har vært borti noe av dette? Kjenner jeg er lei av hele bilen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bilen EU ok nå og fikset det meste. Har en kjenning som tok på seg jobben, dog er Chrysler ganske ukjent for han.

 

Nå har jeg noen nye problemer, selvfølgelig.

 

Bilen starter ikke. Lysa i bilen kommer på, men hører ingenting når jeg vrir på nøkkelen?

Får ikke opp bagasjerommet. Nøkkelen passer ikke, og innendørs åpning funker ikke.

Er det rattnøkkelen som skal brukes til bagasjerommet?

Jeg får ikke viftene til motoren til å starte. Er byttet et rele her, til ingen nytte.

Kilometertelleren og turtelleren funker TIL TIDER. Dvs de funker av og til, helt tilfeldig.

 

 

Noen som har vært borti noe av dette? Kjenner jeg er lei av hele bilen.. :(

 

Har du sjekket spenningen på batteriet? Vil tro det er tenningsnøkkel som skal brukes,problemet er bare at mange av låsene til baklukene blir defekte da den sjelden blir brukt og får smøring. For å åpne luken inne i bilen så er det en åpnerhendel med en wire,prøv om du kan få tatt den av åpnerhendelen og bruk en tang til å trekke i wieren.

 

Når det gjelder viftene til motoren så tror jeg det er en giver som sier at viftene skal starte når bilen blir for varm. Mulig det er denne som er defekt.

Når det gjelder kilometerteller og turteller så tror jeg det er noen dårlige loddinger bak på instrumentet som er årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket spenningen på batteriet? Vil tro det er tenningsnøkkel som skal brukes,problemet er bare at mange av låsene til baklukene blir defekte da den sjelden blir brukt og får smøring. For å åpne luken inne i bilen så er det en åpnerhendel med en wire,prøv om du kan få tatt den av åpnerhendelen og bruk en tang til å trekke i wieren.

 

Når det gjelder viftene til motoren så tror jeg det er en giver som sier at viftene skal starte når bilen blir for varm. Mulig det er denne som er defekt.

Når det gjelder kilometerteller og turteller så tror jeg det er noen dårlige loddinger bak på instrumentet som er årsaken.

 

Tusen takk for svar!

 

Batteriet er helt nytt (2011) så regner med at det er i orden, men kan jo sjekke for sikkerhetsskyld.

Prøvde med tenningsnøkkelen, har hatt olje i låsen men ikke faen om den går rundt. Er en lås på baksetet også, som nøkkelen passer i, men går ikke rundt den heller.

Kan prøve å trekke med wiren og se om det løser problemet, håper ikke den har løsnet.

 

Hvor står giveren til vifta? Kan se på dette nå i kveld.

Og ang. dårlig lodding, må jeg ut med hele instrumentpanelet da? Fælt mye jobb :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

 

Batteriet er helt nytt (2011) så regner med at det er i orden, men kan jo sjekke for sikkerhetsskyld.

Prøvde med tenningsnøkkelen, har hatt olje i låsen men ikke faen om den går rundt. Er en lås på baksetet også, som nøkkelen passer i, men går ikke rundt den heller.

Kan prøve å trekke med wiren og se om det løser problemet, håper ikke den har løsnet.

 

Hvor står giveren til vifta? Kan se på dette nå i kveld.

Og ang. dårlig lodding, må jeg ut med hele instrumentpanelet da? Fælt mye jobb :(

 

Sjekk spenningen når du prøver og starte. Tror giveren står på radiatoren men er ikke helt sikker,må se i boken når jeg kommer hjem. Instrumentpanelet må ut,tror rstange har skrevet noe om dette i en annen tråd. Dette er en typisk feil på stratus,bensinmåler,turteller etc som lever sin egen verden. På min stratus virker ikke turtelleren men bryr meg ikke noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg stereoannlegg og hjul for seg, selg bilen billig som delebil med god kontrakt. Disse får man dyttet etter seg for en liten slant, så ikke my verdt og legge mere penger i når det er såpass med feil. Prøvd og selge flere av disse for 15-20, men det blir bare stående..må nesten gi dem bort til slutt. Lykke til.

Endret av Boosti

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tur teller og km teller som lever sitt eget liv har jeg hatt på min bil... jeg fikk ordnet det ved å ta ut instrumentpanelet. demontere slik at du sitter igjen med krets kortet. på høgre siden vil du sansynligvis se noen lodde punkter eller kretser som er sprø/svidd knust etc etc.

du lodder ny krets med ledning. du kan se i tråden min. hvordan jeg løste det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår