Jump to content

Hvordan stramme håndbrekket på 2,4 quattro ?

Rate this topic


roger3000
 Share

Recommended Posts

Fikk en 2er på eu`n grunnet lang dødgang på brekket og lurer på om noen vet hvor det strammes? Er det inni bilen under midtkonsollen, eller må jeg under bilen? Og da enten under konsollen under bilen eller lengere bak? Gidder ikke å demontere for å leite rundt alt av deksler og dritt..

99 Audi A6 2,4 Quattro

Link to comment
Share on other sites

Har bare strammet på c4 med fremhjulsdrift, og det er vel sansynligvis ikke så likt? Det var i alle fall under bilen, ca under håndbrekket.

 

Litt OT, men på C4 strammes det et stykke bak håndbrekket, over varmeskjoldet over eksosen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Link to comment
Share on other sites

Var visst vaieren på høyre side som hadde hoppet av.

Måtte som du viser på bildet demontere midtkonsollen for å komme ned til vaierene,

men faen jeg funderte litt før jeg fikk på vaieren igjen.

 

Så svarene nå etter at jobben er gjort, men takker alikevel for svar :)

99 Audi A6 2,4 Quattro

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Lavb7
      Hei har ett problem med b7en min (b7 1.8t BFB quattro) som ikke holder på tomgang, kom hjem fra ferie etter en uke der bilen har stått i ro, startet bilen og kjørte 45 min hjem. Dagen derpå skulle jeg starte bilen og det gikk ålreit men den døde ut etter 2-3 sekunder, prøvd med gass inne og ute, cluth inne og ute men ingenting hjalp. Tok av kontakten på gasspjeldet å ser det er no for form væske, trolig olje både på pluggen og i kontakten på spjeldet. Kan det være defekt gasspjeld som er årsaken? Har ikke lest ut feilkoder enda.
    • By AVAD
      Hei!

       Etter lang tids fundering på hva jeg skulle velge som en billig nr.2 bil, reg. som varebil - ikke for stor - ikke for liten, falt valget på en 2007 XL7 2.0 td varebil. 

      Etter mange år med Hiace 2wd aut og nå 2 år med en Peugeot Partner Dangel L2 er det lett å vedgå at Hiace er gode biler. Men for stor til mitt bruk. Partneren? For svak. Og kostbart vedlikehold. Clutch er normert til 9,5 arb. timer... Og så endret PSA intervallet fra 10 til 5 år på reg.reim. Ka-ching... Når den ikke dekker behovet lengre heller, så må den ut. 

       Bruken og behovet er ikke allverdens, men jeg må kunne trekke 1500 kg (check) og må ha lavgir (check). Tok clutch på partneren ved å prøve å rygge opp til huset. XL7'en kom opp. Lett. Som første kjøretøy på tunet siden huset ble bygget i 1958... (vi fikk (bratt) vei opp i år). Så superfornøyd for lite penger hittil. En billig bil er aldri helt feilfri, så her kommer det;

      1. Håndbrekk henger etter noen dager på. Tipper på wire, men har noen klart å løse det med å sprøyte olje i de fremifra? Eller er overføring bak mer typisk for disse? Bånd ble byttet i 19 og brekket tar fint/lavt og holder.

      2. Har sett at tetting av EGR er en gjenganger på disse. Har lest litt så skal reingjøre og sjekke staget fra vakumklokka (plastklips nevnt av flere. For den er noe dau. Og jeg tipper forrige eier har lunket forsiktig med oppgiring så tidlig som mulig. Dauet den tre ganger ved igangsetting ved henting, kald da. Så kjørte den varm, gv den en tilsetning og holdt 3. gir første 20-30 minutt. Deretter 4. gir (over 2500 o/min) resten av turen hjem. 2 timer. Betraktelig bedring. Men. Bør jeg rense egr, eller rense og blokkere? Kjørestil blir lengre turer med rett bruk (en dieselmotor trives best på 80-85% av maks belastning og diesler med EGR bør vel strengt tatt FRArådes til folk som lunkekjører og har mindre enn 15 km kjøring pr tur...) Kokser disse uansett er da spm mitt eller ser de vesentlig bedre ut på biler brukt mye (og rett)? 

      3. Jeg har allerede kjøpt inn en rimelig tuningbox. Ser noen er skeptisk, mens andre har gode erfaringer. Igjen, er det relatert til bruken/kjøremønster? Har aldri opplevd problemer før med bruk av box. Herjing ødelegger det meste, daukjøring likeså, men "bestemt" bruk med gode utblåsninger er vel universelt bra for diesler? Og jeg er ikke på jakt etter en racerbil... Denne er kjørt 144.000 km. Ikke særlig mye for en XL7. Såfremt den er rein i EGR/innsug, og holder seg rein, er vel det det avgjørende for "helsa". Samt hyppige oljeskift. Eller?  

      3.1 Hvor er kontakten for påkobling av box på disse? Har sett videoer opp og ned i mente, og finner kun en veldig lite tilgjengelig kontakt midt på railen. Er det denne, eller er det en skjøt bedre tilgjengelig? Eller annen påkobling? Under intercooler er nevnt i en tråd...  Noen som vet?  

      4. Tilsetning/rens.  Er det Forte Diesel intake cleaner som gjelder for rens av EGR enda, eller er Tuneap/andre brukt med god effekt? Er det en anbefaling på jevnlig bruk av noen type tilsetning i diesel? Jeg har brukt Alron lenge, fordi nr. 2 bilen har stått i perioder uten bruk + litt 2-takt noen ganger i året (ikke med DPF).  Har også sett Acetone(!) i forholdet 0,03 liter pr. 10 liter diesel anbefalt. Fordi det øker forbrenningstemperaturen og (naturlig) brenner sotet lettere. Ikke prøvd, men ikke ulogisk heller. Noen med erfaring fra bruk av Acetone? 

      5. Bakluken lukker seg ikke nok til at dørbryter bryter og taklys går av. Taklys er sef slått av, men symbolet i dashbord er på. Selv om det ligger noe på bakdøren nå. Justere inn sluttstykket på karrosserisiden? Eller legge mer mellom? 

      Alle modellspesifikke råd og tips mottaes med takk. Tanken er å stelle og stulle litt med et mål om at denne skal beholdes 4+ år. Lite rust både over og under. Fluid film x2 behandlinger inngår i den planen. Inkl. de- og remontering av innerskjermer/locari. Samt innv. sprøyting av alt utsatt. 

      Mvh. 
    • By Rombekk
      Hei
      Jeg har en 2010 3008 2,0 D aut.
      Bilen har stått mye stille det siste året. Da jeg skulle starte den, var batteriet flatt, og da jeg koblet den til ett nytt batteri via startkabler, fikk jeg en gul trekant og en feilmelding om at det var feil med det elektriske håndbrekket.
      Bilen nektet å starte.
      Er det noen som vet hvordan jeg får ordnet problemet? :-(
    • By Fredmyrv
      Hei, 
      Jeg har en Audi a4 b6 1.8t som er en 2003 modell. I det siste har det skjedd noe merkelig med bilen men er usekker på hva det er. Når jeg starter bilen så kommer tenninga på å den går men etter 2 sekunder slår den seg av, er ikke batteriet fordi det skiftet jeg siden jeg trudde det va den sin feil. Hvis jeg starter bilen og holde inne gassen på 3000 omredninger eller mer så starter den og av og til så starter den helt vanlig. 
      Den går som normalt ellers når den er startet 
      Hva kan problemet være 
    • By Thorsenn
      Hei!
      Har en 2012 A7 3.0 TFSI som jeg skal ha quad eksos på. Skal bestille Armytrix eksosen. 
      Er det noen der ute som vet om en bakre diffuser fra en S7 vill gå på en non S-line A7? Eller vet om en diffuser som vill passe til 4x89mm endestusser.
      Noen andre som har gjort dette tidelige? Bilder?
      Setter utrolig stor pris på alle svar og hjelp jeg kan få.
       
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy