Gå til innhold

SVX i Norge?

Ranger emnet


Reid Hauke Tønnesen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

etter over 15 år i byen har vi bestemt å flytte ut på landet. Pendlingen gjøres med båt, men uten byens umiddelbare nærhet samt barn, så blir det bil. Har kjørt en del, deriblant Subaru, men tar lappen først nå :p

 

Er rimelig sikker på at det blir SVX. Spørsmålet blir om det er noen til salgs i Norge og ikke minst om det er mulig å prøvekjøre en lokalt.. det siste er mest for dama sin del, hun er ikke overbevist.

 

Går det an å retrofitte airbag på passasjersiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor forsåvidt i Oslo, men i utgangspunktet prøvde jeg å invitere folk til å sende meg pm slik at jeg ikke trenger meg på :)

 

Jeg har lest meg ganske godt opp på bilen, men har åpenbart mange spørsmål om praktiske ting som deler (spesielt vinduene og aircon), tilgang på kvalifiserte mekanikere (enten fra Subaru eller gjerne en Reodor), ECUtune osv osv :)

 

For dem som vil dele av praktiske erfaringer, skriv gjerne her eller send pm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det hender at det ligger noen til salgs på finn.no

Ellers så må du ut av lande får å få tak i en slik en. Men den koster en del å ta inn i lande.

Etter som det er en stor boxer 6 og at bilen veier en del. De bilene som ble solgt nye i norge.

Har jeg hørt er trimmet ned. Skulle bli billigere å ta inn. Min er en import bil og har 230hk standar.

 

Og automatene på disse bilen pleier å være dårlige. hverfall før 94 bør man passe på etter slurring og hard shifting.

Hvis automaten er i orden så bytt olje på kassen regelmessig. Da veit jeg at dem holder lengre.

Ellers kan man bruke 2.5L legacy kassene (automat)

 

Jeg bygde om min til manuel gir.

 

Bilen er en dørm å kjøre, får luxus følesen. Jeg er helt frelst i min svx.

Alt elekrist funker på bilen min. Min har gått over 250 000km

Den ligger også veldig godt på veien selv om den har en tung motor. Og masse glass vinduer. hehe

Bilen drar også godt går også enda bedre med manuell gir. :)

 

Test video.

http://www.youtube.com/watch?v=hEi9oNnehYY

Endret av Alex-svx

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha en så spesiell bil? :) De er vanskelige å få tak i, dyre deler som er vanskelige å få tak i... Vet ikke med disse, men slike biler er jo også ofte rævkjørt av ungdom når de er såpass gamle.

 

Jeg ville i det minste kikket på andre biler også om jeg var deg, med mindre du er helt bestemt på at du skal ha en sånn. ;)

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ganske bestemt på det og så lenge kvinnen lar seg overtale så blir det denne. Den første Subaruen som kom i vårt hjem var pre-Legacy og når jeg flyttet hjemmeifra var min mor på sin tredje (en legacy). Nå har hun visst nummer 4 men kjører veldig mye mindre. Dette var jo bilene jeg lærte å kjøre med og stole på.

 

Nå trenger ikke jeg noen arbeidshest da vi båtpendler til jobb. Langturer blir det derimot en del av og har derfor sett på diverse GTer. Foruten om at det er rett merke, god motor, AWD, bra interiør, den beste designeren og grei nok plass i bagasjerommet, så har jeg ingen annen forklaring på at jeg sikler på SVXen. Jeg er klar over at den vil koste litt, men det gjør jo alle biler som må holdes i bra stand og vi er jo ikke dagsavhengige av den.

 

Jeg takler virkelig ikke at min første egne bil skal være en Yaris, Focus eller A6. Forsåvidt virker Model S veeeeldig interessant men kanskje litt vanskelig å kjøre rundt i Europa med og litt usikker om den klarer å nå nordvestlandet :)

 

Skal innrømme at jeg er aldri så lite interessert i Ghiblien på Finn, samtidig tror jeg SVXen er en betraktelig bedre bil rent vedlikeholdsmessig (gjelder også Quattroporten som ligger der til ~150). Nei, heller SVX enn en Maserati :)

Endret av Reid Hauke Tønnesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ganske bestemt på det og så lenge kvinnen lar seg overtale så blir det denne. Den første Subaruen som kom i vårt hjem var pre-Legacy og når jeg flyttet hjemmeifra var min mor på sin tredje (en legacy). Nå har hun visst nummer 4 men kjører veldig mye mindre. Dette var jo bilene jeg lærte å kjøre med og stole på.

 

Nå trenger ikke jeg noen arbeidshest da vi båtpendler til jobb. Langturer blir det derimot en del av og har derfor sett på diverse GTer. Foruten om at det er rett merke, god motor, AWD, bra interiør, den beste designeren og grei nok plass i bagasjerommet, så har jeg ingen annen forklaring på at jeg sikler på SVXen. Jeg er klar over at den vil koste litt, men det gjør jo alle biler som må holdes i bra stand og vi er jo ikke dagsavhengige av den.

 

Jeg takler virkelig ikke at min første egne bil skal være en Yaris, Focus eller A6. Forsåvidt virker Model S veeeeldig interessant men kanskje litt vanskelig å kjøre rundt i Europa med og litt usikker om den klarer å nå nordvestlandet :)

 

Skal innrømme at jeg er aldri så lite interessert i Ghiblien på Finn, samtidig tror jeg SVXen er en betraktelig bedre bil rent vedlikeholdsmessig (gjelder også Quattroporten som ligger der til ~150). Nei, heller SVX enn en Maserati :)

 

tommel opp får deg. Skal si meg helt ening med deg. ;) Men pass litt på med automatene. Dette er de som kan være probleme med dem.

2.5L automatene fra legacy, Er ett greit/billig alternativ. EG33 motorene. Går skjelden i stygger.

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha en så spesiell bil? :) De er vanskelige å få tak i, dyre deler som er vanskelige å få tak i... Vet ikke med disse, men slike biler er jo også ofte rævkjørt av ungdom når de er såpass gamle.

 

Jeg ville i det minste kikket på andre biler også om jeg var deg, med mindre du er helt bestemt på at du skal ha en sånn. ;)

 

Tror man har større sjans på å finne en ''normal'' gt bil som er kjørt i hjel enn en svx. Hvis jeg skal tippe hehe. Men det er en spesiel bil.

og dele prisene i Norge er dyre. Jeg handler mine deler fra usa. og burker jetcarrier. Så har en ''normal'' utgift post på deler.

Jeg ser på min bil som en sammler objekt. Har en gammel merc som vinter bil.

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår