Gå til innhold

Ettermontering av turteller

Ranger emnet


stffn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Mangler turteller i bilen min, og har derfor vurdert å montere en selv. Problemet er bare at jeg ikke helt skjønner hvor jeg skal koble meg på coilen. Har hatt en Golf før, og der var det enklere. Lurte derfor om noen av dere kan forklare/hjelpe meg.

 

Har bare tenkt å kjøpe en billig turteller på Biltema, da dette blir billigere enn å kjøpe brukt speedometer med innebygd turteller.

 

Bilen er en Toyota Corolla 1999 E11

 

På forhånd takk :)

post-38344-13804853622274_thumb.jpg

post-38344-13804853622379_thumb.jpg

Toyota Corolla E11

Toyota Corolla E9

Volkswagen Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som det er så enkelt å koble universalturteller på denne bilen, da den trenger minus fra coil. Ser ut som du har 2 coiler istedet for fordeler, og da blir det vanskelig. Er det så dyrt med et brukt instrumentpanel med turteller da?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da dumt... Skjønte det ikke kom til å bli så enkelt, men takk for svar!

 

Et nytt instrumentpanel koster mellom 600-1200kr. Er usikker på om det er vits å bruke ekstra penger på en såpass billig bil.

 

Vet du om det er "plug&play" ved montering av et instrumentpanel med turteller? Har ikke tatt meg tid til å sjekke.

Toyota Corolla E11

Toyota Corolla E9

Volkswagen Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! litt spesiellt her. Det du kan gjøre er å åpne panseret og finne diagnose kontakten din. Sitter på Høyre side somregel oppe ved dempertårnet.

 

Der har du en kontakt som heter IG denne kan du koble turtelleren i.

 

images?q=tbn:ANd9GcRIyOjos_yJLsKhVFOGzAvW2Ac4f9krjGRVcCmnxBuo4SxUKMIXp_XnMMxT

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår