Gå til innhold

Countrykongen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kort info: Honda Accord 2.0EX 1989 mod.

 

Var ute og kjørte i går når bilen plutselig begynte og oppføre seg litt rart, lysene ble svakere med unntaket av når jeg ga bånn gass, da blei de sterke igjen, virka som om jeg måtte ha bånn gass hele tida for og holde det oppe. Trudde da at batteriet ikke ble ladet og at strømmen tappet seg fra batteriet på en eller annen måte, men anlegget som består av en 12" bass med tilhørende forsterker og diverse andre høytalere som tar strøm, merket jeg ingenting på, ikke noe ujevnhet i lyd eller noe. Bare lysene på bilen som var merkbart!

 

Når jeg da kom hjem og parkerte daua bilen ut momentant i det jeg stoppa, fikk da ikke start på den igjen heller ved å vri på nøkkelen. Men ved å dytte derimot startet den igjen men fuska som fy, og måtte holde turtallet oppe konstant. Igjen, i det jeg parkerte stoppet den opp momentant!

 

Har idag gått over mye av det elektriske i motorommet, fra batteriets - pol og + pol videre til motor og karosseri, men uten hell. Bilen starter enda ikke, selv om det er strøm på den ( anlegget har stått på i bakgrunnen i noen minutter ). Har sjekket dynamo og at den lader, sjekket reim te dynamo og den er helt fin også.

 

Noe som har vært litt rart, syns jeg ihvertfall, er at helt siden jeg kjøpte bilen for 2 måneder siden har den alltid vært sinnsyk på og tappe batteriet når jeg glemmer og skru av lyset, mens anlegget derimot kan stå på full guffe uten at bilen er på, i over en halvtime!

 

Noen som har noen ide om hva det kan være eller noen tips te hvordan jeg kan fikse dette?

 

Mvh Simon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den starter ikke på batteriet, får ikke nok strøm. Men prøvde og starte den uten batteriet via en annen bil i går og da starta den med en gang, så jeg fikk ordna meg ett nytt batteri men den daua ut igjen.

Mulig det faktisk er dynamoen som er gåen da og ikke lader?

 

Den er ikke lett å komme te heller! Bak motoren mot torpedoveggen! Skal prøve og pusse børstene på den hvis jeg får den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bytte batteri på min bil. Det stod på lading og indikerte fullt, men det var nesten ikke lyd i starteren da jeg vridde om nøkkelen. Hvis batteriet stod ubelastet kunne jeg måle 12 volt, men med belastning falt spenningen. Har du målt spenningen på polene med motoren i gang? Hvis du har 13-14 volt, får batteriet lading. Er batteriet gammelt og er det lenge siden du har sjekket væskenivået?

Møkkete hilsen

Geir Ove T.

____________________________________

 

"Hvis det drypper olje av motoren betyr det at den ikke har gått tom."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo strengt tatt en god ide, tenkte i grunn ikke på det, litt korttenkt! Må bare få en kamerat til og trå på pedalen når den er i gang for den går ikke på tomgang sånn som den er nå :)

Har hatt bilen i 2 måneder, det batteriet som sto i bilen vet jeg ikke hvor gammelt er men så ikke altfor galt ut. Men det er for svakt for bilen, det skal være 60 ah i bilen og det var på 55 ah. Men nøyaktig hva skjer hvis det er for lite batterivæske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår