Gå til innhold

Har jeg vikeplikt for biler som kommer ut fra parkeringsplass når jeg skal inn??

Ranger emnet


murmel

Anbefalte innlegg

Jeg skulle inn på parkeringsplass til venstre for meg, der står det en bil som er på vei ut. Jeg kjører inn ved siden av bilen og inn på parkeringsplassen. Det slo meg etterpå, skulle jeg ha stoppet å sluppet ut den bilen som skulle ut?? Hva er reglene når man skal inn på p-plass?? Har man vikeplikt for de som skal ut?

Noen som skjønner hva jeg mener? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke du har vikeplikt for ham (kommer både ut fra p-plass og fra din venstre side), men jeg ville gjort det lettere for meg selv ved å slippe ham ut først. Blir omtrent som dem som prøver å komme seg på t-banen før de har sluppet ut de som skulle av. Tror halvparten av dem som fyller opp vognene på t-banen egentlig prøvde å gå av for mange stasjoner siden...

Møkkete hilsen

Geir Ove T.

____________________________________

 

"Hvis det drypper olje av motoren betyr det at den ikke har gått tom."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kan ikke forestille meg hvordan det kan bli til at du må vike. Har du p-plassen på din høyre side og skal inn, hindrer ikke du annen trafikk på veien eller som skal ut av p-plassen. Om du har den på din venstre side, har bilen, som skal ut, deg på sin høyre side, så du blir viket for uansett, med mindre det fins noen sære skilt, som motsier regelverket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle inn på parkeringsplass til venstre for meg, der står det en bil som er på vei ut. Jeg kjører inn ved siden av bilen og inn på parkeringsplassen. Det slo meg etterpå, skulle jeg ha stoppet å sluppet ut den bilen som skulle ut?? Hva er reglene når man skal inn på p-plass?? Har man vikeplikt for de som skal ut?

Noen som skjønner hva jeg mener? ;)

 

Alle som kjører ut fra en parkeringsplass har vikeplikt for alle andre trafikanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår