Gå til innhold

ombygging av audi 80 1,9 tdi B4 fra FWD tl quattro

Ranger emnet


Eidhammern

Anbefalte innlegg

god dag.

tenker på å bygge om min 80 B4 til quattro, har snakket med en kompiss med litt erfaring, som mente at det skulle gå an å skaffe papir fra Audi som jorde det mulig å få dette godkjent.

noen som vet om dette er faktum? eller om det er komplett BS?

 

selve ombyggingen er ikke stress, hvis det er slik som min lesing tilsier, at B4 FWD og B4 quattro har samme karosseriet sett bort ifra noen festepunkter til mellomakslingen og noe forsterkninger under setene.

har sett under min bil og en annen B4 som hadde quattro, og de er helt lik sett bort ifra at Audi har plassert eksosanlegget mitt i mellomakslings brønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Dette er det mange som har spurt om før deg, både her og på VWaudi-club forumet.

Alle får alltid samme svaret. Kjøp deg en bil med Quattro!

Når du ikke får godkjent en Audi 90 Quattro med S2 motor så får du neppe godkjent en fremhjulstrekker med hjemmesveisa nytt gulv ;)

forresten ja, gulvet må byttes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

http://forums.fourtitude.com/showthread.php?4952030-Audi-80-Avant-Project-quot-Gianna-quot/page3

 

ser at du har slått det fra deg , men tenkte jeg skulle legge ut dette uansett:) har ikke lest hele prosjektet til punkt og prikke men har fått med meg at alle hullene man trenger for å få opp ei quattro stilling er der! Var vell igrunn bare mangel på fester til mellomaksel og kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Fourtitude.com - Audi 80 Avant - Project "Gianna"

 

ser at du har slått det fra deg , men tenkte jeg skulle legge ut dette uansett:) har ikke lest hele prosjektet til punkt og prikke men har fått med meg at alle hullene man trenger for å få opp ei quattro stilling er der! Var vell igrunn bare mangel på fester til mellomaksel og kasse.

 

litt gammel tråd, men kan oppdatere litt, quattro understell er bolt-on på fwd, men KUN på B4. alle skruehullene finnes på fwd, men de er kittet over fra fabrikk, bare skrape bort kittet så er alle festehullene der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår