Gå til innhold

Audi A6 2,5tdi - litt småfeil

Ranger emnet


Thor Eirik

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og vist det er pumpen,så skru den av og fjærn det stage som går inn til kammaksel.Monter så pumpen igjenn,å lyden er borte. Denne pumpen trenger ikke være i drift..

 

Tror ikke det går så bra, er tross alt en diesel det er snakk om. Det finnes rep-sett til disse pumpene.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ha fjernet staget nei...

Vet du hva disse rep-settene inneholder og hvor man får kjøpt de?

 

Hmm, d er samme lyden uansett om eg trykker på bremsen eller ikkje.

 

Er liksom en lyd d er vanskelig å forklare. mn den bråker liksom mer enn den type motor skal gjøre.

Snakkte md en og han sa d var vakumpumpa i toppen som var begynt å bli dårlig i slarkete. Derfor en litt hardere gange lyd.

 

Noen som skjønner?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det v�re slitte dyser? (
)

De bilene jeg har testet med sliten vakuumpumpe, s� har lyden forsvunnet ved pumping av pedalen. Men om det ikke er en ganske tydelig tikkelyd, men hardere gange tviler jeg litt p� at det er vacuumpumpen.

 

D er ikke lik lyd i min som i den p� filmen. S� tror ikke d er dysene som er problemet. er nok noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke akkurat lik lyd jeg tenkte på, men du hører litt hva som er forskjellen mellom brukte/gamle og nye dysespisser.

Tror jeg ville ha sjekket timing på motor og dieselpumpe.

 

Tror muligens som sagt før i tråden at d er reima på d-pumpa som ha strekt seg en smule.

Kjente på den her om dagen og syns den var velldig myk i forhold til vanlige regreimer. mn er godt mulig denne reima er mykere enn andre reimer. såg litt slitt ut og igrunn så er ikke sikkert den har vært skiftet på 100t km :s er vell ingen fare om denne ryker da drivreima står foran og d-reima bare går på dieselpumpe?

 

Noen som har skiftet denne reima? vet noe om d er velldig infløkt.? Er der merker som viser kor kammen osv ska stå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder den mutteren din kan du prøve å varme den, og så løsne den.

Eller finn den lengste latmannsarmen du finner og håp på det beste.

Du kan alltids også bruke vinkelsliper.

 

Det er ikke links på den.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror muligens som sagt før i tråden at d er reima på d-pumpa som ha strekt seg en smule.

Kjente på den her om dagen og syns den var velldig myk i forhold til vanlige regreimer. mn er godt mulig denne reima er mykere enn andre reimer. såg litt slitt ut og igrunn så er ikke sikkert den har vært skiftet på 100t km :s er vell ingen fare om denne ryker da drivreima står foran og d-reima bare går på dieselpumpe?

 

Noen som har skiftet denne reima? vet noe om d er velldig infløkt.? Er der merker som viser kor kammen osv ska stå?

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1181478post1181478

 

Litt usikker på hvordan det blir med bare skifte av pumpereim, men tror du må bruke måleur uansett siden 1mm justering på pumpen kan gå fra perfekt timing til ute av spec. Jeg brukte i alle fall måleur først, så finstillte jeg på pumpen ved hjelp av vag-com etterpå.

 

Edit: sliter forresten ikke kam denne motoren her, v6'en som sliter kammer...

Endret av SierraTyphoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår