Gå til innhold

Rævva Continental Contisport 3 sommerdekk

Ranger emnet


steinhassel

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nye Contisport3 dekk i Mai, 225/45/17. De har stått på bilen i 12 000 km før de var helt nedslitt. Disse ble kjøpt hos Møllber Bil Jessheim. Dekkene ble montert, stabilisert og fyllt luft i av Møller bil på Jessheim med dekktrykk 2.1 foran og 1.9 bak. Etter å ha klaget hos Continental Norge, så sier de at dekkene burde vært innstallert med trykk 2.7 foran og 2.6 bak. Jeg går tilbake til Møller og sier at de burde finne en erstatning til meg da disse dekkene nå er ubrukelig. Møller fraskriver seg alt ansvar egentlig i forhold til erstating, men Møller bil tilbyr meg 50% rabatt og jeg må da ut med 6125 for nye dekk. I mai kjøpte jeg dekkene hos samme forhandler og måtte da ut med 7600. Viss jeg ikke får noen som helst erstatning har jeg måttet ut med over 13 000 for dekk iløpet av en sesong. En kollega av meg kjører roughly like langt, men han kjøpte DCT dekk billig hos en lokal forhandler og du ser nesten ikke at de har slitt. Bilene er henholdsvis Passat og A4, 2005 og 2006 mod.

Jeg kjøpte i vinter Nokian dekk som har holdt 10 000 uten å vise merker til særlig slitasje. Har i tillegg sjekket forstilling og lignende for å se om feilen lå der, noe den ikke gjorde. Nokian tilbyr i tillegg garanti på dekkene sine.

 

Min anbefaling er å holde seg langt unna Continental dekkene. De er dyrest på markedet, men ubrukelige etter tre måneder. Neste år blir det Nokian sommerdekk på meg.

 

Andre med dårlige erfaringer fra Contiental???

 

post-66014-13804853569255_thumb.jpg

post-66014-13804853569025_thumb.jpg

post-66014-1380485356907_thumb.jpg

post-66014-13804853569132_thumb.jpg

post-66014-13804853569189_thumb.jpg

Endret av steinhassel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes. Bøttevis. Bytta ut et sett senest i går. Bilen var registert i desember 2010, og hadde kjørt totalt 14300 km. En del av disse km var altså på vinterhjul. 195/65-15 på en ordinær liten varebil. Riktig luftrykk. Alle fire helt utslitt. Helt latterlig. Vonde å kjøre på er de og.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år er jo faktisk bra for dekk... Men har du kjørt 10 000km på 3år?

 

Conti er myke dekk ja, men det er og mange Nokian dekk.. f.eks Hakka z er latterlig når det kommer til holdbarhet, men helt utroli gode dekk å kjøre med å sitter som STØPT på veien :)

 

Men ville ikke betalt mer enn 1500kr per dekk enten om det var conti eller Nokian, da får du heller lete litt ;)

 

Conti 225/45-17= Dekkonline- Conti

 

Nokian 225/45-17= Dekkonline-Nokian

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nye Contisport3 dekk i Mai, 225/45/17. De har stått på bilen i 12 000 km før de var helt nedslitt. Disse ble kjøpt hos Møllber Bil Jessheim. Dekkene ble montert, stabilisert og fyllt luft i av Møller bil på Jessheim med dekktrykk 2.1 foran og 1.9 bak. Etter å ha klaget hos Continental Norge, så sier de at dekkene burde vært innstallert med trykk 2.7 foran og 2.6 bak. Jeg går tilbake til Møller og sier at de burde finne en erstatning til meg da disse dekkene nå er ubrukelig. Møller fraskriver seg alt ansvar egentlig i forhold til erstating, men Møller bil tilbyr meg 50% rabatt og jeg må da ut med 6125 for nye dekk. I mai kjøpte jeg dekkene hos samme forhandler og måtte da ut med 7600. Viss jeg ikke får noen som helst erstatning har jeg måttet ut med over 13 000 for dekk iløpet av en sesong. En kollega av meg kjører roughly like langt, men han kjøpte DCT dekk billig hos en lokal forhandler og du ser nesten ikke at de har slitt. Bilene er henholdsvis Passat og A4, 2005 og 2006 mod.

Jeg kjøpte i vinter Nokian dekk som har holdt 10 000 uten å vise merker til særlig slitasje. Har i tillegg sjekket forstilling og lignende for å se om feilen lå der, noe den ikke gjorde. Nokian tilbyr i tillegg garanti på dekkene sine.

 

Min anbefaling er å holde seg langt unna Continental dekkene. De er dyrest på markedet, men ubrukelige etter tre måneder. Neste år blir det Nokian sommerdekk på meg.

 

Andre med dårlige erfaringer fra Contiental???

 

[ATTACH]25108[/ATTACH][ATTACH]25109[/ATTACH][ATTACH]25110[/ATTACH][ATTACH]25111[/ATTACH][ATTACH]25112[/ATTACH]

 

jeg kjøpte de gode dekkene på bilde samtidig hos en lokal dekkforhandler i notodden. jeg ba om de billigste dekkene og fikk noen de hadde liggende fra året før.

Kollega'n med continental dekkene ga meg en lang lekse om hvordan en ALDRI skal spare penger på dekk. dyrest er aldri best, men her har du å gjøre med mennesker som ikke kan klarer si; ja vet du hva, vi har faktisk gjort en feil. vi ønsker rette dette opp.

For her er det gjort EN FEIL rett og slett. og at Møller heller ikke tar ansvar er vanvittig. uloveligt nedslitte dekk etter 3 mnd. finnes ingen unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det so gale at eit dekk varer i 12000km?

Dette betyr at det er mjuke dekk. Viss du ikkje er interessert i mjuke dekk, so kjøoer du ikkje mjuke dekk.

 

Ved bruk av mc, so kjøpte eg mjuke dekk som varte i maks 6000km. (både framme og bak)

På porschen so har eg mjuke dekk (treadwear 140) Her sliter eg av ein eller annen grunn mest bakdekk! (kanskje fordi 600nm hjelper til ;) )

Er litt usikker, men kanskje rundt 10000km på bakkdekka og ein del meir på framdekka.

På disse køyretøya bruker eg ekstra mjuke dekk for hindre at dei skal spinne.

 

På bruksbilen har eg Continental Premium Contact 2. Dette er og mjuke dekk. Har hatt dei på ein annen bil og på den bilen eg har no. Ser ut som at dei varer i 20000km begge gangene. Eg har ingen negative erfaringer med disse dekka. Prisen er ikkje so galen heller (rundt 800,- i dimensjonen 205/55-16)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv faktisk prøvd disse dekkene, på peugeot 307 med 205/55-16, disse holdt da 2 sesong med ca 25.000-30.000km før de var slitt, riktig dekktrykk og kjørestil har faktisk veldig mye å si på levetia på dekkene. så min erfaring med continental dekk er posetiv. :)

MB 190E 2.3 1987 16V Look

 

http://WWW.MB190KLUBB.com

 

Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2mnd/4000km Nankang dekk på Golfen min. Disse er nesten utslitt nå pga idiot kjøring. Ikke spinning men stor fart i rundkjøringer osv småsvinger.. Ser ikke på dette som unormalt, da det er kun min "kjørestil" som har slitt ut dekkene så fort.

(Kjører ikke slik i alle biler, er bare moro å gi på i svinger i en liten senka golf)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkprofilen har vel og mye å si på slitestyrken. Til lavere profil, til dårligere slitestyrke, og da særlig på myke dekk.

Alikevel mener jeg trådstarter bør være skuffet når de svinedyre Continental 225/45 dekkene er utslitt etter 12.000 km. Slikt noe forsvarer overhodet ikke prisen!! Men trolig blir det feil å laste forhandleren, fordi bildene av dekkene viser en normalt jevn slitasje, så å skylde på feil lufttrykk eller annet virker litt tynt. Så tilbudet om 50% avslag på nye dekk virker godt, selv om jeg høflig hadde takket nei, eller bedt om å få et annet merke, selvsagt fortsatt til 50% avslag.

 

Kjørte imidlertid ca 25.000 med Conti Premium contact for noen år tilbake, og da var det 3 mm mønsterdybde igjen. 195/60-15

 

I fjor sommer og i år har jeg kjørt på billigdekk fra Dekkonline.com. 205/45-16 og etter 22.000 km er det fortsatt 5 mm mønsterdybde igjen. Men disse dekkene er nok ganske harde, selv om de føles helt ok. Støyer lite, men er litt glatte på våt vei. Med andre ord har de plusser og minuser som alle andre dekk. Men økonomisk er det ingen som kan argumentere mot.

Endret av grandisjohn
håpløst forum!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conti er og blir møkkadekk... Enkelt og greit. Skal du ha det beste kompromisset mellom kjørelengde og veggrep er Michelin suverene! Men de koster også. Kan jo ta et eksempel på Conti med vintermønster, montert originalt på MAN lastebil. disse holder 20-30.000 km på lokalkjøring og koster rundt 3000 kr dekket. Ganger man det med 8 og en bil som går drøye 80.000 i året kan man si at Conti koster. Et sett med Bridgestone koster det samme ca og holder gjerne 100.000 km. Hadde ei trekkvogn med Pusher der Michelin dekka på Pusherakselen holdt vannvittige 550.000 km før de måtte byttes pga flenge i dekksiden.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michelin på lastebil å michelin på personbil er 2 HELT forksjellige dekk! Kan ikke sammenlignes, Michelin har lenge ledet dekk konkuransen på Lastebil.. Men de får ikke helt til det samme på Personbil. De blir ofte slått av Nokian, Continental og Dunlop.

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår