Gå til innhold

Sentrallåsproblemer Audi A6 2.6 1996

Ranger emnet


torpern80

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen som har feilsøkt på sentrallås på Audi A6?

Jeg har kjøpt en gammel haug av en bil hvor sentrallåsen ikke fungerer, helt dødt.

 

Sikringen er hel, og etter det jeg har skjønt, er det ikke noe frittstående relè?

Har prøvd å skifte vakumpumpa til sentrallåssytemet to ganger, men det eneste som skjer, er at det høres et lite klikk når jeg vrir om nøkkelen i dørlåsen (dette gjelder både den nye og den gamle pumpa).

Lurer rett og slett på om jeg har vært uheldig på skroten, og fått (to) defekt(e) vakumpumper? I så fall merkelig, men det skal nevnes at jeg byttet Vakumpumpe på den forrige A6 jeg hadde også!

 

Eller er det noe annet som kan være feil? Har hørt noe om komfort-kontroll (eller noe i den duren), som jeg tror er kontrollpanelet i døra på førersiden (knappene til vindusheiser/sentrallås).

 

MEN, jeg har kontrollpanelet av den enkle typen, med kun to vindusheisknapper, så da går vel ikke ikke sentrallåsen innom det panelet?

Det skal nevnes at jeg har en feil på vindusheisen på førersiden, hvor vinduet ikke vil gå oppover med mindre det har blitt senket ca. halveis ned. Kan det være en sammenheng?

 

Noen sentrallåsnerder der ute???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under hvert bilmerke og modell står det søk i dette forumet. Slipper da få opp alle treff under andre bilmerker osv. Kan også bruke samme søkefunksjon under enkle tråder ;)

 

Les litt her. http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/281478-kupelys-fungerer-ikke-pa-dorer.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå viste det seg at ikke alle problemer var ute av verden. Pumpa ga opp, og jeg loddet den andre pumpa jeg hadde (bruddene var forøvrig på samme sted!) og den fungerer (bortsett i fra at kupelysene ikke virker, og at pumpa går i ca 15 sekunder).

Kan nå låse opp i fra begge sider, ikke bak, der det er byttet til en annen lås.

 

Jeg tror at det som knekker pumpa er at det er lekkasje i baklukas pumpe. Hvis jeg legger fingeren over vakumslangen stopper vakumpumpa.

Jeg er forøvrig overrasket over at sentrallåsen fungerer på alle dørene, selv om vakumslangen er demontert på bakluka? Skal skaffe ny pumpe til bakluka, og gi en oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå viste det seg at ikke alle problemer var ute av verden. Pumpa ga opp, og jeg loddet den andre pumpa jeg hadde (bruddene var forøvrig på samme sted!) og den fungerer (bortsett i fra at kupelysene ikke virker, og at pumpa går i ca 15 sekunder).

 

Ang. lysene så les her, http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/281478-kupelys-fungerer-ikke-pa-dorer.html#post2843407, akkurat som du opplever med lysene. Er et relé i pumpemodulen som kan forårsake dette.

Pumpa stopper vel om den får tilbakemelding at bakluka er låst, noe den selvsagt ikke gjør nå når slangen er av.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår