Gå til innhold

Motor-fjusking!! Audi 80 1.8s

Ranger emnet


Chisse

Anbefalte innlegg

Heisann :) Jeg har en Audi 80 1.8s 1991-mod (B3). I det siste har jeg blitt irritert av et snedig problem.

 

Problem: Når jeg skal starte opp bilen, så tar det ca 10 sekunder før motoren starter, men når den først er i gang er det bare hopping/fjusking i 10-15 sekunder, hvis jeg gir gass "tar løs" kvæler motoren seg, da jeg må¨inn med clutchen for å holde på tenningen. Det høres ut som motoren går på kun 3 sylindre, men 10-15 sekunder som nevnt tidligere så går det bra, virker som det er bare på kald motor.

I vår byttet jeg rotor, fordelerlokk, tennkabler å plugger, da var det ikke noe problem. Men kun nå i det siste har dette startet. Igår tenkte jeg det kunna være noe med pluggene, så jeg byttet de, men ingen forandring (de hadde fått et belegg som var hvitt som gikk an å skrape av, så ut som de har hatt det for varmt). Jeg har frieksos på bilen, håpet det kunne være det, hvis motoren evt drar falskluft og den får for mye bensin?

Når jeg kjører, spessielt i 1-2-3 gir å slepper gassen, hopper bilen på en måte, man får ikke den vanlige motorbremsen, men en slags hoppende brems..

 

Håper at noen kan hjelpe meg med dette problemet, er ikke så motordyktig selv, så vært flott om noen her har kunnet hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, slik er det fra start til slutt: Jeg starter bilen, men den er vanskelig å få start på, når den først starter ligger turtallet på rundt 300 og øker gradvis med motor som hopper og hvis jeg gir gass kvæles den. Når dette er over kan den kjøres, men må "justere" med clutchen hele tiden når jeg skal sleppe gasspedalen, for hvis ikke så blir det humping i motorbremsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motoren er varm så går den skikkelig, også under pådrag?

Høres fortsatt ut som falskluft spør du meg. Motoren får for lite bensin, noe som kompanseres når lambda trer i funksjon.

Hvilket "eksosanlegg" har du på bilen? Fri eksos, du kjører vel ikke rundt med fri eksos? Original manifold og downpipe?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår