Gå til innhold

Audi 100 5E 1993 Feilsøking av ledningsnett.

Ranger emnet


Jaudi

Anbefalte innlegg

Som i tidligere lenke, starter bilen i 2 sek. for så og stoppe. har byttet releet til bensinpume og sjekket alle vakumslanger. Bensinpumpen gir masse trykk og sviver som den skal. Det kommer ikke bensin fra bensinfordeleren til de fem tørste! Det hender av og til at den starter å går i ca. 10 min for så og kutte helt. Er det noen som vet hvor det er best å starte feilsøking. (ingen feilkoder og lese)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5E? Hvilken motorkode?

Pumpa sviver også NÅR motoren går? Filteret er ikke tett? Har du sjekket at det kommer (mengder) med bensin til bensinmengdefordeleren? Målt hvilket bensintrykk det er inn til mengdefordeleren? Om alt dette er ok så tipper jeg defekt mengdefordeler, da såfremt det ikke kommer bensin ut dysene.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa sviver også når motoren går. Bensinfilteret er nytt. Har ikke målt bensintrykket men det virkre som det er nok trykk for når jeg skrur av difftrykkregulatoren må jeg dekke til med en fille for ikke få bensin over hele motorrummet. Har akkurat tatt av kontakten til innsprøytningsmodulen og den var irret. Kan det ha noen betydning.(kansje dårlig kontakt noe sted)? Motoren er en AAR

Endret av Jaudi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motoren er kald så går det positiv strøm i diff.trykk-regulatoren (DPR), om ikke vil motoren slite med å holde seg i gang. Når motoren er varm så kan pluggen til DPR tas ut uten at motoren skal få nevneverdig endring på gangen. Den andre kontakten på mengdefordeleren er pot-meter på spjeldarmen, blir som en LMM. Denne må være på.

Om du har fire bar bensintrykk så vil motoren gå. Har du tre bar så vil ikke motoren gå. Ikke enkelt å se forskjell på 3 eller 4 bar ut ifra spruten som kommer når man skrur av DPR ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår