Gå til innhold

Trouble shooting Nye hovedlykter Caliber

Ranger emnet


Sigillum

Anbefalte innlegg

Idag har jeg montert nye Halo lykter på min Caliber med mye knot...

 

Når jeg bestilte så sto det jo selvfølgelig plug and play men viste seg at det var en helt annen kontakt på bilen enn det som var vist på nettsiden.

 

Satt også inn xenon i nær og fjernlys for sikkerhetsskyld for og gjøre jobben litt enklere :P

 

Etter mange timer så var alt koblet og alt virket som det skulle, så på med fanger og klips så skulle jeg starte bilen...Da sto det "No Bus" i displayet til høyre og noen feil koder i dsiplayet til venstre, Fikk ikke start på bilen. Feil koden fant jeg ut at symbolet som sto var " gas respons" et eller annet , i tillegg så lyste alarm lampa konstant!

 

tenkte det var lurt og koble fra batteriet så prøve, dette virket bra og jeg kjørte 500 m så kom det samme symbolet opp og alt av lys inne i bilen pluss km/t døde ut, men jeg kunne fremdeles kjøre bilen.

Da jeg stoppet så måtte jeg da koble fra batteriet og nullstille igjen ved neste oppstart, prøvd og kjøre litt ikveld og feilen har ikke dukket opp igjen, men batteri lampa lyser konstant og en del av interiørbelysning virker ikke...

 

Er det noen som har tips om hva som kan ha skjedd ved montering av de nye lyktene!? har noenlunde teknisk innsikt men vet at feilkoder og det elektriske på en sånn bil kan være så mye!!!

setter pris på alle svar og håper noen kan hjelpe :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.caliberforumz.com/forumdisplay.php?f=108

 

Les litt om det her.

 

Er du keen på diffuser bak forresten ?

 

Hehe, tror jeg skal avvente diffuser littegrann til jeg får orden på detta :p

Men vil dette i teorien si at batteriet blir tappet?

Står langs veien på vei til jobb nå og får ikke start på bilen grunnet flatt batteri, optima redtop btw :)

Hvis jeg kobler fra xenon , lader batteriet , vil jeg da kunne kjøre uten problemer hjem fra jobb uten problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare at jeg har testet selv med 2 "billige kit fra ebay" med Bi-Xenon og det funka ikke. De bare blinka hele tiden. Fikk ikke den feilen du har.

 

Jeg kommer nok til og kjøpe Oracle fra AAC lighting eller http://www.ddmtuning.com/Products/DDM-HID-Kit-Slim-Ballast-35W-or-55W

 

Disse i 35W de skal også fungere fint.

 

Hva slags kit brukte du ?

Dodge Caliber 2.0 CRD

Stealth Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare at jeg har testet selv med 2 "billige kit fra ebay" med Bi-Xenon og det funka ikke. De bare blinka hele tiden. Fikk ikke den feilen du har.

 

Jeg kommer nok til og kjøpe Oracle fra AAC lighting eller http://www.ddmtuning.com/Products/DDM-HID-Kit-Slim-Ballast-35W-or-55W

 

Disse i 35W de skal også fungere fint.

 

Hva slags kit brukte du ?

 

 

Husker ikke helt hva kittet heter men var et sånt billig kit på ebay...

Synes det er veldig rart at Caliberen har blitt levert med 2 forskjellige ledningsett til lysa , selv om det er samme årsmodel, ifølge den filmen så hadde jo den en helt annen plug and play kontakt enn det som jeg hadde, veit du noe om hvorfor eller flere som har bomma på Halo lykter Martin ?

 

Ringte Bergheim, demontert fanger nå og montert på original lys igjen...bilen må taues til nærmeste verksted igjen for å slette feilkoder så kanskje jeg får startet bilen igjen !! håper det gjør susen!! vanvittig kjipt og ha handlet lykter også får jeg ikke brukt de :(!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være noe stress med Halo lykter er nok heller det Xenon kitet som er problemet. Har du forresten bilder av bilen med lysene på ?

 

 

Vedder 100% på at det er Xenon kitet.

 

 

Skulle ønske det jeg også, men når ingen av kontaktene passer og jeg må "klippe og lime" for å få lys i lykta, og når de er ferdig kobla så har jeg en kontakt med 5-6 ledninger som er til overs, i og med bilen omtrent går i nødmodus ved at ei pære ryker så regner jeg med at den sier ifra hvis noe ikke har kontakt der fremme også :p!? Kjipt å montere tilbake så skjer alt igjen :p du vil ikke kjøpe de billig da ;)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke lykter er dette har du bilder av de ?

 

 

 

Skal få tatt bilde imorgen! Har en oppfatning av at lyktene er i orden, er bilen som er problemet med 2 kontakter inn pluss blink på original lykta, da sitter man liksom igjen med en ekstra kontak man ikke får koblet til :op, får jeg fikset bilen tør jeg nok ikke å prøve igjen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send gjerne et bilde, har sett sikkert 100 biler på forum med disse, skal fungere helt fint det ass. http://www.caliberforumz.com spør der de gutta har sykt peiling for og si det mildt.

 

 

 

Ser det er mange som har de men da er det liksom bare plug and play , må jo ha skikkelig cojones når man skal tørre og gjøre noe selv på det elektriske på den bilen :p

Fått en del svar på caliberforumz nå og de fleste mener jeg har svidd hele systemet og må bytte TIPM :( blir en dyr affære hvis det er tilfelle, forbanna irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha hatt ekstrem uflaks, hadde du noen bilder forresten ?

 

Akkurat fått igjen bilen fra verksted nå, første jeg hørte av mekanikerene når jeg kom inn var at det var en ordentlig dritt bil :p Hehe, men ting løste seg greit!

 

Lå en 4 m lang rull med feilkoder på sete som de hadde klart og slette:) problemet viste seg at strømkabelen til dynamoen hadde irra og knekt av! Det var veldig rart at dette skjedde samtidig men da kom jeg meg unna forholdsvis billig :) fikk beskjed om at jeg måtte bytte bærekula på den , veit du om denne kommer løst eller om jeg må bestille hele armen ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår