Gå til innhold

Startsperre trøbbel 99 mod bora

Ranger emnet


Krompen82

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har noen EL tegninger over startsperra på bora,

Jeg har trøbbel med at start sperra kutter hver gang jeg starter den.

Trodde det var nøkkelen, så jeg bytta batteri på nøkkel og prøvde på nytt uten noe hell.

Har kun en nøkkel til bilene så jeg får ikke testa ut om det er feil på mottakeren eller senderen.

Har også prøvd å lodde fast ledningene i nøkkel coilen, for å se at jeg har kontakt opp til kombiinstrument.

Og det hadde jeg.

Så kunne jeg godt tenkt meg å få koblet ut startsperra.

 

Noen tips eller forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er bensinmotor er det ikke enkelt å koble ut startsperren.

Mulig at en annen chip i ECU kan deaktivere den.

 

Om du har loddet ledningene til spolen rundt tenningslåsen, er neste steg å ta ut og sette inn igjen pluggen i den andre enden i tilfelle litt dårlig kontakt der.

Jeg ville byttet spolen. Koster riktignok ca 600 kr, men så er i hvert fall den feilkilden eliminert.

 

Batteriet i nøklen er bare for fjernkontrollen. Påvirker ikke startsperra.

 

Ellers så burde du vel uansett skaffe deg en nøkkel til.

Men da vil det uansett være enklest om du får startet bilen først så du kan kjøre til Møller for å få kodet nøklen.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det er en bensin motor, det var lettere før når vi ikke hadde all den elektronikken.

Jeg har målt at jeg kontkat fra kontakten til spolen og opp til dashbordet med multimeteret.

Når du snakker om en annen chip i ecu tenker du på en vw emulator, jeg har sett litt på den løsningen.

Jeg jeg får vel bare stikk å kjøpe meg en ny spole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår