Gå til innhold

Min GMC Syclone

Ranger emnet


Zoolo

Anbefalte innlegg

Er nå en stolt eier av amcar.. Min første ble allså en GMC Syclone pickup :)

Kjørte den nesten 50 mil igår, og for en tur.. Storkosa meg opp fra Oslo og opp Gudbransdalen, tok det bare rolig å cruice oppover.. For en herlig bil allså!! Må si meg meget fornøyd med valget mitt :D Utrolig kjapp om man trykker på litt, og la den lade opp litt trykk :D

 

Var bare ett par minuser på den, det er litt rust på fører dør og venstre forskjerm, slik jeg forstår det så er det samme dører som Blazer og noen andre modeller, er det noen som har fine rustfrie eksemplarer av disse så ta gjerne kontakt, har planer om å sette bilen i tipp topp stand ;) Synes dette er en bil som er verdt å ta vare på.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gratulerer! Har lenge sikla på en syclone/typhoone selv. Hvordan er komfort'en i den bilen på langtur? Har du fått testa firhjulstrekksystemet? Det er vel delt 35/65 tror jeg?

 

Må quote denne ja:) Gikk selv og drømte om Typhoon når jeg var 17-20år. Synes de bilene er knall tøffe:)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt noen bilder her:)

 

2011-09-13153130.jpg

 

2011-09-17113730.jpg

 

 

Bilen er nydelig til å kjøre rundt med, kjørte den som sagt opp fra Oslo, og hadde en nydelig tur med raske forbikjøringer :)

Bilen går som en kule allså, når man trår på fullt så er det som en ekspolsjon etter den har giret ned å får opp trykk på turbo.. Er veldig liten turbolagg også. Har hatt ett par biler som har kjørt på fart og lagt seg ut for å kjøre forbi, men da har jeg ikke kunnet motstå fristelsen til å trykke til, de kommer nesten opp på siden av bilen før jeg skyter fart og de har ikke sjangs.. :D Hehe, er nok ikke mere voksen at jeg finner STOR humor i dette allså.. 20 år gammel bil raser fra nye pene biler.. Hehehe

 

Har ikke testet firhjulstrekken noe vesentlig enda, men vinteren kommer og det blir kjørt året rundt ;)

 

Skal inn på verksted på november, da skal rusten bort, og det blir hellakkering på den, planen er å få den helt strøken. Synes det er verdt å ta vare på slike biler :)

 

2011-09-17113706.jpg

 

23_2101009884.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorrommet

 

DSCF1634.jpg

 

DSCF1633.jpg

 

Som dere ser så trengs det en liten shinings oppi her, men det skal bli ;)

 

Denne Syclonen er en av 150 (tror jeg) SaudiSyclone, allså den ble sendt fra USA til Saudi sjeikene for salg, så denne ble satt i KM/T speedometer og slikt, samt den ble trimmet fra fabrikken til 330hp :D

Dette er bil 2890 av 2995 totalt. Denne ble sendt tilbake fra sjekeland til USA for den ble ikke solgt, der den sto før en i Norge tok den inn.

Ser den ladder mellom 1.1 og 1.2 på turbotrykksmåleren, så det høres når det skal ut av wastegate`n.. Bor på landet, så kyr og sauer løper når jeg slipper det ved siden av de.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår