Gå til innhold

Hjelp med nyinnkjøpt mercedes (1988). =D


Alex-svx

Anbefalte innlegg

Har sett noen innlegg på dette problemet her.

Skal sjekke slager og slikt. Men bare lurte på en ting.

Har sånn ECO meter i dashen og den står altid på Rødt. Kan dette ha no sammen heng

med vacum slangene.

 

Har bytta tennings deler/coil i følge siste eier. (kjøpte bilen på torsdag)

Men jeg har bytta bensin pumpe filet og olje i dag. Eller har jeg bytta ''børsten'' på dynamo.

 

Noen tips/hjelp. skal fosøke ett nytt luft filter imorgen også.:)

 

Mitt andre problem.

Speedometret funker ikke på bilen min. forje eier så at waiern hadde ryket.

Men dette er jo Automat er det waier på denne? Trodde det var elektronisk.

 

Bilen er en 1988model 230TE.

 

Takk for alle svar.

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute å prøvd bilen. Og den dør forsatt når man bremser ned litt hardt.

Og det føles ut som den fusker litt når man skal dra på. Men motoren går forsatt ikke over 3500rpm.

Og bilen virker litt dau. Veit at dette ikke er en sports bil men skal gå litt bedre enn som så.

 

Den har hoppet noen ganger. Men når jeg ser at turtallet begynner ''daue av'' så enter fullpedal så kommern eller pumpe litt med pedalen.

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det w123? isåfall har jeg samme problemet :)

 

1988 er 124. S124 siden det er stasjonsvogn(W er sedan).

Vært ute å prøvd bilen. Og den dør forsatt når man bremser ned litt hardt.

Og det føles ut som den fusker litt når man skal dra på. Men motoren går forsatt ikke over 3500rpm.

Og bilen virker litt dau. Veit at dette ikke er en sports bil men skal gå litt bedre enn som så.

 

Den har hoppet noen ganger. Men når jeg ser at turtallet begynner ''daue av'' så enter fullpedal så kommern eller pumpe litt med pedalen.

 

Få fikset ALLE vakuum-slanger før du gjør noe mer. Vakuum-lekkasjer gjør at bilen fusker og ikke går som den skal, så dette er viktig. Hvis det ikke hjelper med intakte slanger er det bare å fortsette feilsøkingen :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en løs ledning under innsprøytninga. Så bilen går nå igjen. Hadde ett lite uhell på torsdagen

da kutta bilen helt ut. Men etter jeg fikk satt på den slangen så gikk bilen igjen. Har forsøkt å bruke start gass.

Men kan ikke finne noen feil umidelbart. Men skal nok førsøke no mer å sjekke sjekke. =)

 

Får alt av bensinpumpe og trykk regulator luft filter plugger er skiftet. =) Så nå veit jeg at det ikke er no benins tilføselen.

tom tomgangs regulatorn er bytta der jeg fant ledningen som hadde kuttet ut.

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet problemløysing? Eg har også tatt inn en W124 E230 med samme problem som du har. Så eg har vært i garasjen og demonterte heile innsprøytinga og rensa heile pakken + alle ledninger. Etter det så fekk eg den opp over 6000rmp, men så ville ikkje den meir enn til 3500rpm på full gass. Og den jager mellom 500-700rpm på tomgang. Irriterer meg at den høres ut som en gammal saabmotor i en snekke når den e på tomgang...

 

Håper du kan ta tid til å beskrive feilen på bilen her inne på tråden

 

Mvh. er.haddal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår