Gå til innhold

Her kommer enda ett prosjekt!

Ranger emnet


feverishskink

Anbefalte innlegg

Baksetet er ikke direkte swap, men du kan flytte over Golf 2 skum og trekk på Golf 1 rammen.

Fremme er det direct swap utenom at en må flytte justerings staven for frem-bak til andre siden. Tror det er hull der så du kun trenger et par små skruer.

 

Et estetisk tips er å teste uten breddere først og heller ettermontere de senere. Bilen ser mye "renere" ut uten bredderene.

Siden du skal ha BBS RM ET33 så trenger du ikke bredderene for få plass til felgene.

 

 

 

Hvor mye jobb er det å flytte det over på ener rammen da?

er det sånn jobb mannen i gata klarer helt fint så lenge man er litt tålmodig eller er det hestemye jobb? hehe

 

skal tenke litt på skjermbuer og sånt til våren når jeg har fått skallet hetl. skal bytte buene bak nå i vinter. så blir spennende til våren når skallet er helt :)

-Golf 83-

-Golf 99 gti-

-Polo 96 1,9 sugediesel!- -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Mk1 16v motor? 020 kasse har du allerede, men den er 4trinns vil eg tro.

Både PL og KR krever en del snekring av el-nett mot Mk1 nettet ditt. Men det er overkommelig, flytte over alt fra en Mk2 blir bare surr.

 

Girkasse messig så må du modifisere din nåverende gir-overføring litt sånn at du finner 5te giret. Vis det er 100mm flenser på 16v kassen (som det normalt sett er) så må du skaffe deg drivaksler fra Golf Cab eller Caddy nyere enn 1986. Golf Mk2 aksler passer ikke da de er for lange.

 

Du må enten skaffe deg grenrør for Mk1 16v eller modifisere Mk2 16v grenrøret en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Hvilken Mk1 16v motor? 020 kasse har du allerede, men den er 4trinns vil eg tro.

Både PL og KR krever en del snekring av el-nett mot Mk1 nettet ditt. Men det er overkommelig, flytte over alt fra en Mk2 blir bare surr.

 

Girkasse messig så må du modifisere din nåverende gir-overføring litt sånn at du finner 5te giret. Vis det er 100mm flenser på 16v kassen (som det normalt sett er) så må du skaffe deg drivaksler fra Golf Cab eller Caddy nyere enn 1986. Golf Mk2 aksler passer ikke da de er for lange.

 

Du må enten skaffe deg grenrør for Mk1 16v eller modifisere Mk2 16v grenrøret en del.

 

 

Planene ble litt forandret.

Endte opp med å kjøpe en 85 gti 8v

Så da skal Motor og gir fra den over i den goe gamle eneren..

gleder meg til å komme igang nå som eksamensperioden straks er over.!

Dukker sikkert fort opp noen problemer eller komplikasjoner som jeg ikke skjønner så dette blir spennende!

-Golf 83-

-Golf 99 gti-

-Polo 96 1,9 sugediesel!- -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA er vi igang igjen for denne sesongen!

Fronten på toer gtien er ferdig plukket ned og Motoren er klar til å heises ut.

har ikke funnet motor og gearkode ennå. lappen det engang stod på er slitt bort... så står sikkert på motoren og kassa eller noe? eller?

eneren det skal inn i er en 83 1,5c originalt.

Er det noen som ser en mulighet/løsning på problem jeg kommer til å støte på så er det bare å fyre løs.

 

Lurer på fortsatt om jeg skal modde ledningsnett fra eneren eller toeren eller begge?

eller om jeg skal prøve å få tak i nett fra en ener gti?

hva tror folk?

Må legge til at jeg kan lite om elektronikk i bil... men har god tålmodighet og vilje til å lære:P

 

samtidig om noen trenger noe til en golf 2 så har jeg ganske mye av bilen som jeg ikke skal ha.. typ dører lykter og igrunn det meste annet... Send gjerne en pm om det er noen som er int...

-Golf 83-

-Golf 99 gti-

-Polo 96 1,9 sugediesel!- -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal slippe ned bilen en del.... så lurer også på noe angående bunnpanna som stikker dypt...

mener å ha hørt at folk har tatt bunnpanne fra audi 80 eller noe ?

kan det stemme? eller er det noe annet som passer +?

 

er åpen for gode forslag her for å slippe "uhell"

-Golf 83-

-Golf 99 gti-

-Polo 96 1,9 sugediesel!- -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det gti-skjørt og gti-breddere på 2'ern?

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Skal slippe ned bilen en del.... så lurer også på noe angående bunnpanna som stikker dypt...

mener å ha hørt at folk har tatt bunnpanne fra audi 80 eller noe ?

kan det stemme? eller er det noe annet som passer +?

 

er åpen for gode forslag her for å slippe "uhell"

 

 

noen tanker her? :)

-Golf 83-

-Golf 99 gti-

-Polo 96 1,9 sugediesel!- -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi 80 bunnpanne stikker dypere og du får problemer med olje tilgang til oljepumpen under sving da røret ikke er langt nok.

 

Ta heller å forsterk den du har, tre striper med 3mm flattjern under bør fikse den biffen.

 

Du bør koble opp kaldstart dyse delen og tennings delen av el-nettet, bør vere kurrant nok å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår