Gå til innhold

Eu kontroll - Hva om jeg bruker et verksted som "overser" feilene?

Ranger emnet


Singular

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp sendt bilen inn til eu kontroll og fikk et par 2-er feil. Fikk feil på senkesettet siden det ikke var registrert i vognkortet. Punkt 9 forevisning for trafikkstasjon. Dette er jo en 2 er feil så vekstedet har sendt melding om ikke anbefalt godkjennig før nødvendig reparasjon er foretatt. La oss si at jeg vet om et verksted hvor jeg kan få bilen godkjent(at de overser disse feilen) Vil jeg da få trøbbel med Statens vegvesen i senere tid. Vil jeg få en etterkontroll uansett?Eller hvordan funker systemet?

 

Takker for svar på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

hvis det er satt som en 2 feil kan værksted fjerne den, alt over det må du på trafikkstasjon for å få fjernet! hvis noe over ser dette vil du få mangel lapp og værksted vil miste godkjenning sin i minst 6 månder, er sansynlig vis at ingen vil over se et senkesett og ta den risikoen! er bare en 4 kontroll og så få det inn i vogkort

Chevrolet Nova 1969 350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hvis du for din egen sikkerhet ønsker å prøve og jukse deg igjennom eu godkjenninga så håper jeg at jeg ikke møter deg etter vegen med deler som røsser.

 

Såvidt jeg vet så må du vise bilen på trafikkstasjonen når du har fått 2-er feil på forevisning for trafikkstasjon

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo man kan vise den hos en som vil godkjenne den.:scared Som sagt så er det "kun" godkjenning som er gjeldende hos biltilsynet..

Opeldude.-. rsele. La oss si en bil er senket. Bilen får en 2 er på pkt 9. Kunden setter på org fjærer og viser den på etterkontroll på verksted. Verkstedet sletter 2 eren og vips godkjent.. Fortell meg gjerne om det siste jeg skrev er feil , da det er nyttig i min jobb og vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo man kan vise den hos en som vil godkjenne den.:scared Som sagt så er det "kun" godkjenning som er gjeldende hos biltilsynet..

Opeldude.-. rsele. La oss si en bil er senket. Bilen får en 2 er på pkt 9. Kunden setter på org fjærer og viser den på etterkontroll på verksted. Verkstedet sletter 2 eren og vips godkjent.. Fortell meg gjerne om det siste jeg skrev er feil , da det er nyttig i min jobb og vite..

 

Da må du sette deg bedre inn i reglene. Er det krysset av på punkt 9 så er det kun statens vegvesen som kan oppheve punkt 9.

 

Og opphevelsen skjer i form av at du må forevise bilen for statens vegvesen for å få tilbakeførselen til orginal fjærer godkjent.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du sette deg bedre inn i reglene. Er det krysset av på punkt 9 så er det kun statens vegvesen som kan oppheve punkt 9.

.

 

Belær meg gjerne. Du skriver KAN oppheve punkt 9. Mener du SKAL kan jeg til nød se at du har en sak. Men det går hvertfall i praksis.. Men igjen er jeg veldig inntressert i å få fasit.. Jeg ble litt i tvil nå faktisk når jeg leste premiumvognas svar..

 

Edit: Jeg forsøkte nå på mitt program på en kontroll jeg nylig tok ang skillevegg. Det funket fint.. ( fullførte ikke dog )

Endret av Hifo970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har noe å lære du også... Når det foretas en ny kontroll og bilen godkjennes , er alle gamle kontroller i praksis uten betydning for kunden. Han har også med loven på sin side lov til å ta 10 kontroller om han vil før han treffer "rette" personen som overser feil og godkjenner bilen. Da er kunden ferdig med eu kontrollen for den peioden..

 

Du må se på en kontroll som en enhet. Det følger ikke med mangler på bilen utover det som er ført ned på mangellappen på det respektive verkstedet.. Nytt verksted og ny kontroll og bilen blir godkjent og vips bilen er godkjent. Mener du da at den gamle kontrollseddelen "henger" med bilen ?

Endret av Hifo970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår