Gå til innhold

Parksensor reagerer på Xenonkit!

Ranger emnet


Lauteen

Anbefalte innlegg

heisann!

 

monterte xenon i tåkelysene på en Volvo S80D5 2007mod, reg 2008. Etter jeg monterte dette så har jeg hatt problemer med at parksensoren fram uler. så fort jeg skrur på tåkelysene og setter bilen i Drive så begynner det å ule som at jeg står noe nært.

 

Jeg prøvde å flytte ballastene unna sensoren, men dette funket ikke. så prøvde jeg å skru på lysene samtidig som jeg tok ut pærene, når jeg kom ca en halv m unna så ble det ingen lyd. men så fort jeg tok pæra nærmere og nærmere lykta så begynte sensoren.

 

 

Noen som har hatt samme problem? kan det være at det ikke er Canbus sett? hva kan jeg gjøre for å slippe ulinga?

 

 

takk for svar : )

 

- Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg liker ikkje ettermontert xenon i tåkelys og nærlys som ikkje er beregna på dette. Fordi det blender!

 

Har du kjøpt eit billigt sett? Da er det ofte stråling ifra ballastene som forårsaker ein del feil. Her er nok dyrare sett bedre.

Eg veit ikkje om du trenger eit sett som takler Canbus. Er jo berre å ta ut eine pære og sjekke om at bilen varsler om at eine tåkelyspæra er defekt

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg der! hater å møte biler med 6000K i grøft eller høyere Kelvin.. men jeg monterte 4300 og de som har møtt meg sier ikke de blir blenda iværtfall.. liker 4300k best, matcher hovedlysene.

 

er ikke det dyreste kit'et, men er det samme jeg har brukt på alle bilene jeg har montert det på! aldri hatt noen problemer med det..

 

tenkte på canbus jeg også, men hvis jeg hadde trengt det. hadde ikke pærene kun blinker et sekund da? og så forsvunnet. sånn var det med xenon på en touran, der måtte det til Canbus sett fordi lysene blinka en tur så slo de seg av.

 

kunne selvsagt ha prøvd med et dyrere kit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

det kan være mange ulike årsaker til problematikken du nevner her. Jeg ville anbefalt deg å gå til innkjøp av xenonkit av den nyeste teknologien! Vi har disse på vår nettbutikk til kun utrolige 895! Prøv disse og se om du blir fornøyd :)

Du kan ta en titt på noen av kundebilene våre på facebook-siden vår Autolights.no | Facebook

 

Ha en god dag! :)

Med vennlig hilsen

Autolights.no

 

http://www.autolights.no

http://www.facebook.com/autolights

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

heisann igjen!

 

da har jeg montert canbus xenon og har det samme problemet ennda..

 

fikk et tips om Dybvik tradings "wire fix", dette skulle vist fungere.

så fikk jeg et tips om blymatter rundt ballasten, for å forhindre støyet fra ballastene.

 

sensoren er ufattelig følsom..

 

har sjekka at ballasten ikke er i kontakt med metall forresten.

 

hva tror dere ??

 

 

Mvh jørgen

Endret av Lauteen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår