Gå til innhold

Vibrasjon ved bremsing

Ranger emnet


CrazyLoff

Anbefalte innlegg

Heisann.. Har byttet klossene for ca 2 mnd sider og skivene i går. (forran)

Har hatt problemer med risting når jeg bremset så derfor byttet jeg skivene. Trodde det skulle bli bedre etter dette men, ble egentlig litt verre. Før så kjente jeg ikke noe i bremsepedalen når jeg bremset men nå kjenner jeg att den gir litt etter i takt med vibrasjonen.

Har hatt av skivene etter jeg monterte de for og sjekke att de satt rett på og monterte de igjen med samme feil.

Skivene er av typen biltema.

 

Noe annet som kan være feil? Slakke/slitte foringer elns?

 

Mvh Gøran

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte du på nye klosser igjen da? Klossene tilpasser seg bremseskiva og er det kast i skivene så vil jeg tro at klossene påvirkes av det og. Jeg ville prøvd med nye klosser.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mulig at det kan ha kommet noe sand o.l mellom skiven å navet? Prøv å demonter skivene og rengjør grundig mellom.

 

Joo kan jo hende men har jo hatt av skivene for og sjekket dette og montert de igjen så ville vært rart om det har kommet noe mellom begge gangene :P

 

Mulig det kan være litt olje igjen på skivene? att jeg ikke har fått bort alt kansje?

 

får stikke og kjøpe nye klosser og vaske over skivene en gang til i morgen da..

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta klosser i dag.. ble ikke bedre.. Tips?

 

har du mulighet til å måle kastet i skivene med eit måleur, er det beste løysinga. Då kan du finne ut om det er skiver, eller om du må leite vidare i kuler og foringar.

 

Skal få den på bremsetest i løpet av uken tenker jeg.. Noen spesielle kuler og foringer jeg bør sjekke?

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje kva kule ein skal starte med å sjekke, men endeledd er kanskje mitt beste tips. Men, eg las spørsmålet ditt i første tråd igjen, og du har vibrasjon i bremsepedalen skriv du. Då er det etter mi meining kun ein plass feilen kan vere, og det er i skivene. Ta dei av att, puss nava heilt reine, og vask godt! Ein liten rustflekk kan lage mykje problem med bremseristing.

Viss problemet hadde lagt i eit ledd eller foring, skulle kun rattet rista. Det som skjer når pedalen ristar, er at skiva skubbar klossane vekk på eit punkt, og bremsevæska blir pressa tilbake i behaldaren. Då blir pedalen pressa litt opp og. Kanskje unødvendig forklaring, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Eg kjøpte bremseklossar bak på min passat på biltema, men dei blir ikkje der lenge. Eg var veldig usikker på om det var lurt å kjøpe bremsedeler der, og no veit eg svaret. Bremseeffekten er kraftig redusert, eg får bra friksjon viss eg varmar klossane litt med å køyre med handbrekken på først, men det er jo ikkje sånn bremsene skal virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte bremseklossar bak på min passat på biltema, men dei blir ikkje der lenge. Eg var veldig usikker på om det var lurt å kjøpe bremsedeler der, og no veit eg svaret. Bremseeffekten er kraftig redusert, eg får bra friksjon viss eg varmar klossane litt med å køyre med handbrekken på først, men det er jo ikkje sånn bremsene skal virke.

 

Hei. Åssen fikk du pressa tilbake bakre calipper. Har kjøpt pressverktøy men de lar seg ikke rikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Åssen fikk du pressa tilbake bakre calipper. Har kjøpt pressverktøy men de lar seg ikke rikke.

 

Prøvd å skru opp lokket på bremseveskebeholderen? Jeg pressa som faen når jeg drev med BMWen min, så kom jeg på at lokket var på og når jeg åpna det gikk stempelet inn med en gang.

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår