Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
pahf

110hk TDI turbo kutter ved 4000rpm, hakker på tomgang og masse hvit røyk

Rate this topic

Recommended Posts

Har en 2001 mod som har gått 224000 nå. Det er nettop skiftet luftmengdemåler pga turbo problemer, koblet ut da den kom over 4000rpm.

 

Nå har turbo problemene startet igjen, kobler ut over 4000rpm og i går kom den ikke over 1000rpm da jeg startet den etter turboutkoblingen, sto bare og hakket og hadde masse hvit røyk. Hva i all verden er dette? kondens eller andre ting...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hadde det ikke vært mer sort røyk da?

Det er ikke vann i oljen, og i dag var alle symptomene borte.

Jeg har hørt at det er to luftmengde målere, kan det være den andre og dyre som er gåen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siden den hvite røyken ikke er vann, så er det uforbrent diesel.

Det tyder på at den får tilført diesel som den ikke kan forbrenne.

 

Det kan være problem med en injector. F.eks. dårlig kontakt.

Feilkoder burde gi en bedre indikator.

 

--

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.