Gå til innhold

Demping av bil. Støping av diskanthus? Mange spm.

Ranger emnet


Cruze

Anbefalte innlegg

Bilen er en VW Golf GL 1993-modell, diesel.

 

Sliter fælt med veistøy og motorstøy, samt jeg har problem med dirring rundt høyttaler og noen steder på bilen...

 

Er det normalt at det er ganske høyt ? Jeg har sittet i en 95 golf gl bensin, men den bråkte mye mindre...

 

Deg jeg ønsker er å få vekk mest mulig støy utenfra og bedre lyd inni.

Dempe hele bilen?

Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av StP Butyl Gold Bulk pakke til 999,- (tilbud hos judys bilstereo). Holder 1 pakke? eller skal jeg kjøpe 2? Og trenger jeg noe annet slags akustikkmatte? Og er det poeng i å bruke f.eks. 2500 kr på demping når utstyret ikke kostet mer enn 10k (spiller, forsterkere, sub, komp.sett)

 

Utstyr:

Kenwood KDC-6051U

Cadence XBP121 Xenith 1x12 (subwoofer)

Cadence Xa300.1 Xenith (monoforsterker til sub)

Focal K2 Power (130KR?) komp.sett

Audison forsterker til komp.sett.

 

 

Budsjettet er så lavt som mulig...

Veistøy og motorstøy er det største problemet...

 

 

Edit: Diskanthus til diskanten i komponent settet fremme... Noen som finner en god guide som viser hvordan en lager et diskanthus som kan stå ved speilhus? Eller kan diskanten settes på dash i f.eks. et Seas Lotus diskanthus som festes fast i dash?

Endret av Cruze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På disse dempemattene trenger man ikke å varme de, dem er smidig og jobbe med uten varming. for å spare penger så kan du kjøpe deg en tapetrulle på biltema, koster ca30kr, bruker det selv og funker veldig bra :)

Endret av BMW520

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår