Gå til innhold

snapshine; 2012 VW Amarok highline "offroad"

Ranger emnet


snapshine

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

En meter snø er ikke noe problem med de dekka ??

jeg måka gjennom over en halvmeter med gravemaskinhenger (tom) bak :crazysant: i ulendt terreng

bare å sette i lavserie og sette på sperra, så skal det mye til at det stopper hvis du er tøff nok på gassen :eddie

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverre: Nei, de har jeg kjøpt og montert sjøl, arctic trucks leverer fester som er grove nok til bøyla. 4 stk fester kom på ca 12-1300 spenn... Legningen er stripsa ned på innsiden av bøyla og hurtigkobling så det kan demonteres. Kan legge inn en del bilder seinere, muligens i dag. Men uansett, innunder bretten på planet mot kupeen har du ei lita gløppe som det er mulig å tre inn en god fibb med ledninger. Det gjorde jeg, med ei solid strømpe rundt. Skal tette med sikafleks e.l. så det ikke gnisser av både mot metallet og mot ledningene. Ledningene er videre strukket under bilen og opp i motorrom. Der har jeg releer og sikringer. Sitter forøvrik utgang for ekstralys oppunder dash. Skal IKKE bruke strømtyv!!! Så godt med lys. Ingen drilling. Ingen rust. :)

 

herrington: Det er Hella luminator compact xenon. De er ikke godkjente og er ikke mulig å få godkjente, ikke to stykker engang pga ref-verdien på lyktene.. (17,5 på amarok, 37,5 på luminator) Så jeg har vært på würth og kjøpt vanntette koblinger til dem, både nede ved planet, og oppe ved lyktene i tilfelle det skulle trengs noe skift av lampe etterhvert... :) Innebygde ballaster så kan mulignes bruke halogen hvis jeg skal prøve å svinge innom biltilsynet... :P Det skjer jo ikke...

 

Og så til bilen! Nå er den virkelig testa! Var hjemme igjen nesten klokka 4 natt til mandag etter å ha vært på ekspedisjon innover en traktorvei som ikke var brøyta, kun tilkjørt med traktor. Ingen god ide å komme utafor spora. Noe jeg gjorde. Brukte drøye 5 timer på å få bilen oppe på spora igjen for så å prøve å komme meg ned bakken igjen. Kom 50 meter tilbake og der var det en hilux som hadde sklidd av og da er det umulig å komme forbi siden spora var ødelagt og bom fast igjen. Da var det å ringe til traktor nummer en som var liten nok til å komme frem til oss og dra oss ned bakken igjen. Det var heller ikke fort gjort men etter hvert var vi nede igjen etter å ha dratt roken i grøfta 100 meter... Det tåler btw ikke skvettlappene, dem detter av da! Ikke fornøyd med det... Så var det å komme et stykke utover igjen noe roken gjorde nesten problemfritt. Det gjorde ikke luxen, amarok tar seg frem bedre. Men det største forskjellen er sjåførene, kan man ikke kjøre er det ikke vits i å dra til skogs. Nesten ute så var det bare å vente på traktor nummer 2 som var stor nok til å brøyte opp veien ut igjen siden veien vi tok inn var ødelagt av traktor nummer 1.

 

Slenger nok ut en del bilder seinere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår