Gå til innhold

Ranger emnet


thomasbm

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har oppdaget noe rart på pendler octavian min. Jeg hadde ment å prøve en powerboks for å få litt mer enn 110 kjedelige disel hester.

Så jeg satte i en turbotrykks måler for å se hvor mye den lada, da viste det seg at den lader jo 1,4- 1,6 ved fult pådrag, og etter 3-6sekunder så dabber turbotrykket til 0.4- 0,7...

Derfor lurer jeg på om noen andre har turbotrktsmåler på en Original 110hk bil??

Skal ikke være så høyt trykk?

 

Jeg syns bilen drar litt dårligere enn før, også holder den igjen ved 3000omdreininger.

Dama syns bilen går like ''bra''/ dårlig som den alltid har gjort men jeg syns den har dabba av litt..

Vi har byttet luftmengde måler for 1år siden og den virker enda.

Disel filteret er også byttet ved jevne mellomrom. Prøvd noen runder med dyserens men ingen forandring.

 

Tips og Triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at kjærra skal lade en plass mellom 0,9-1,1bar org. At du får høyere peak med en gang er normalt, men det er bare et lite blunk. Er Det vnt turbo på 110hk? Husker aldri om det er det. Isåfall, kan det hende at vnt Mekanismen har kokset fast så den lader mer enn den skal litt, før den går i nødmodus for overboost.

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vnt??

 

Har prøvd å ta av kontakta på luftmengde måleren for å få den til å gå i nødmodus og det gjør den, og da lader en ingen ting, riktig?!?

 

Satte på tang på wastegate slangen for å se om turboen orka mer og om fjæra og membran i wastegaten funka og det gjorde den, lada da 1,8. (da tror jeg motorelektronikken kutta ut og bilen gikk i nødmodus for den dro ikke noe bedre, SOM FORVENTET)

 

Toppakningen er hel etter forsøket :) Toppakningen ble byttet for litt over ett år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår