Gå til innhold

Kjøpe Ny bil for unge??

Ranger emnet


mazdarx

Anbefalte innlegg

Tipper diesel ikke er aktuelt hvis det er en RX8 han vurderer :) Du har også mulighet for lån med restverdi, hvor man kan få til gode avtaler, men ikke alltid. Da betaler man gjerne en del av bilen kontant og det som lånes betales for det meste med renter, slik at månedlige utgifter ikke blir så høye. Da må man derimot tenke på at man heller ikke betaler særlig mye ned på lånet, så når bilen skal selges og lånet innfris er det ikke mye igjen.. Altså ikke måten å gjøre det på om du vil spare deg opp til en egenandel til bil senere. 320' er jo fryktelig mye penger for en som er ung, men kommer jo an på jobb/lønn, boforhold, gjeldsforhold.. Selv har jeg spart opp over tid og har først i "voksen" alder kunne kjøpe litt "grommere" biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel ingen fast grense!! Har ein f.eks. 5 millioner på bok, er jo ein rx8 til 320t ingenting.

 

Men viss ein må låne penger og fortsatt går på skole, er det ikkje so fornuftigt å kjøpe ein rx8.

 

Hugs at service, dekk, forsikring, drivstoff osv, må påberegnes.

So skal ein leve og. Ikkje berre tenke på eit ein ikkje kan gå på fest, ikkje bli med på ferietur osv, fordi ein må betale på billånet.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en 83 mod Plymouth Gran Fury for dimmepengene og sparing. V8`n slukte bensin og ikke minst penger for deler. Det var veldig gøyt til tider og ikke fullt så artig når kontoen nærmet seg 2-3 sifret beløp en uke etter lønning.. Med en ny bil så kommer også utgifter til omreg ( jævlig dyr pga splitter ny bil ) , årsavgift, forsikring ( skyhøy pga ung alder) , ikke minst man BØR følge service.intervallene på en ny bil. Dette kommer jo fort opp i 5000-10.000 pr service. Dette er jo et must om du har planer å selge den om noen år.

 

Kort fortalt, det GÅR AN om man vil! Men regn med pengene fyker vekk hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, enig med de andre her. Lurt å være fornuftig selv om man gjerne vil ha noe gromt så fort som mulig :) Jeg startet med en Fiesta -78 til 4.500,-. Flott bil med helt naturlig klimaanlegg. Trengte ikke engang ha luftdysene åpne for å få frisk luft i bilen, det kom inn gjennom ene døra og den halvtette, ettermonterte takluka. At dørhåndtak manglet på innsiden av passasjerdøra var en fillesak så lenge den hadde 1000-metere. Men, men, den gikk og gikk, riktignok ikke så fort med 1,1 liter og 50 hk en gang i tiden. Da jeg var 25 kjøpte jeg den første halvgromme bilen, en Seat Ibiza Cupra. Da hadde jeg et ufornuftig lån med restverdi (etter å ha betalt en del jeg hadde som egenkapital). Moro var det, og siste sjansen til å ha en liten, morsom bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den bilen du har råd til.

Du er nok enda såpass ung at du klarer å spare opp etc til større investeringer senere i livet.

 

Husk at et bilkjøp også involverer ikke bare bil men, forsikring, vedlikehold etc......

 

 

 

------------------Fiction!

Eller gjør som meg, jobb, jobb, jobb.Kjøp bil, selg, kjøp bil, selg og alltid videre opp et hakk, og når du finner "drømmebilen" så har du et greit forhold til banken og fikser et lån på "no-time"!

Men alt dette gikk bra i de glade 80-åra..... :D

Endret av Viking067

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår