Gå til innhold

Div. spørsmål ang. orginalanlegg i Seat Leon 2002-mod

Ranger emnet


eirikand

Anbefalte innlegg

Hei, har nå kjøpt meg en seat leon 1,6 sport 2002-mod som jeg skal hente i morgen. I denne anledning har jeg ett par spm angående stereoanlegget.

 

1. Er det noen som vet hva "seat sound sytem" vil si?

 

2. hva er mulighetene for å få aux inngang på orginalspiller?

 

3. Trenger jeg noen overganger for å kunne ettermontere en spiller med aux-inngang eller er det bare plug'n'play?

 

Takker for svar : ))

Seat Leon 1,6 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) At den har et stereoanlegg. Setter en femmer på at det er en Aura.

 

2) Ja. Denne eller denne (om det er en CD-skifter i bilen fra før) plugges inn bakpå originalspilleren og gir deg en AUX-inngang med 3,5mm jack.

4866_khudos_aux_cd08_1.jpg&w=200&h=1504867_khudos_aux_cd08_2_1.jpg&w=200&h=150

 

3) Som et minimum må det byttes om på de to Pluss-kablene (Gul og Rød) til den nye spilleren bare, så den husker innstillingene med tenningen av. Du trenger også en antenneovergang med strømforsyning for den originale antenneforsterkeren, ellers blir det dårlig med radiomottak.

2985_phonocar_8_533.jpg&w=200&h=152

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for svar. Er en Aura som står i :)

 

Tenkte å stikke opp å kjøpe denne http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/andre-lyd-bildeprodukter/bilstereo/CDXGT252MP/sony-bilstereo-cdx-gt252mp å sette inn midlertidig bare for å få aux-inngang, også heller kjøpe meg en dyrere pioneer-spiller etterhvert når jeg bestemmer meg for å bygge anlegg.

 

Ville du satt inn denne spilleren eller heller kjøpe en aux-adapter for orginalspilleren?

 

evnt. hva vil gi best lyd?

Seat Leon 1,6 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg jo selger slike AUX-overganger, er det vel snaut med premier for å gjette hva jeg synes... :tannløs: AUX-adapteret blir vel også det rimeligste i første omgang totalt sett, siden du også trenger en monteringsramme utenom antenneovergangen for å sette inn en ny spiller:

910_phonocar_3_248.jpg&w=200&h=114

 

Men for å være litt forsøksvis nøytral eit augneblink, vil jeg vel påstå at å bytte spiller uten å bytte vekk originalhøyttalerne samtidig er litt forgjeves. Man får gjerne endel fancy lydmanipulerende filtre og justeringer på en ny spiller, men man kan ikke justere inn kjipe høyttalere til å lyde bra. Og er du ute etter både god lyd OG høyt lydvolum er en ekstern forsterker tingen uansett spiller, så...

 

Uansett er det jo mest fornuftig å spare opp penger til du får kjøpt akkurat det utstyret du vil ha i bilen... å bruke penger på å kjøpe inn stæsh for å ha noe å høre på i påvente av mer penger for å kjøpe det du egentlig vil ha er ikke akkurat noen OnkelSkrue-plan, for å si det slik.

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg vurderer å sette inn en billig spiller er jo bare for få muligheten til å koble mobilen min til anlegget. Etterhvert er planen å bytte ut komponentsettet foran, sette inn sub, forsterker og bedre spiller når jeg har mere penger. Akkurat nå er jeg bare ute etter billigste og enkleste løsningen for å få aux-inngang. Takker får svar så skal vi ikke se bort fra at det ender opp med at jeg kjøper en aux-interface med deg ;P

Seat Leon 1,6 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår