Gå til innhold

Terjes Golf 1 - Langtidsprosjekt

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært og hentet det nye prosjektet, skal prøve å oppdatere her hver gang noe er blitt gjort. Kommer helt sikkert til å trenge hjelp fra dere kyndige, men skal selvsagt pløye gjennom det meste i Golf 1-stickyen.

 

Info:

1983 VW Golf C

1.5l 70hk

Knapt 153 000km

 

To-do-list, førstepri:

Renske interiør på jakt etter rust og generelt rengjøring.

Skaffe nytt batteri. Check

Få oversikt over rust, og fjerne dette.

Finne feil på motor. (Den stopper etter ca 10min kjøring, starter etter 1-2min hvile) Tips?

Finne feil på motor#2. (Holder seg ikke på tomgang før den er varm, heller ikke da er den helt stabil) Tips?

Fikse småfeil/ødelagte ting.

Bytte lysbrytere og relé.

Bytte frontrute.

+++

 

To-do etter reparasjon:

Justerbart senkesett. Check

Breie felger, 13-15". Check

Kosmetisk. (Fangere, skjermbeskyttere osv.)

Kromlister.

Nye lykter rundt om. Check

Lakkering. (Sikkert ikke før 2013)

 

Pluss mye annet jeg har glemt i farten;)

 

Fikk med "ny" hel frontrute, div. pakninger og noe stereo. Kanalene ser bra ut mtp rust, men er spent på å se hvordan den ser ut når jeg får ribbet den innvendig. Ser ut som om den er i forholdsvis god stand ellers, ting er som vanlig på en 28 år gammel bil som har stått urørt utendørs. Dårlig lakk, rust i skjermer og noen bulker her og der.

 

Edit: Beklager, fikk det litt travelt når jeg laga tråden, rakk ikke å legge ut bilder, men her kommer et par:

DSC00390.jpg

DSC00389.jpg

 

Kommer fler senere:)

Endret av Terjeth
Lagt til bilder ++...

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

grattis med kul einser :D

denne blir vell clean?prøv og finn noen chrome fangere :D

 

Tusen takk! :D Er skikkelig fornøyd med handelen siden jeg fikk myyye for en billig penge, og ikke minst fordi jeg har vært forelsket i Einser siden jeg var liten pjokk;)

 

Har lyst på kromfangere ja, men er klar over at det blir litt feil mtp. baklyktene, og ombygging til pre-80 blir ikke aktuelt, da blir jeg aldri ferdig. Har faktisk lyst til å sette den i helt original stand først, slik den var i '83, og deretter starte på ombygging. Den blir jo så og si original uansett, men krom blir nok skaffet, både her og der. Vet det ikke stemmer med årsmodell, men er svak for den eldre typen.

 

Skal prøve å ta flere bilder i morgen om jeg får tid, så får dere se hvordan det ser ut:)

 

Er egentlig godt å tenke på at jeg ikke er avhengig av å bruke denne bilen hver dag, slik at jeg slipper å stresse med å få den kjørbar etter hver kveld med skruing;)

 

Edit: Oppdatert første tråd.

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder tatt i all hast:

 

DSC00399.jpg

 

Innbrudd:

DSC00395.jpg

DSC00400.jpg

 

Dette og bakskjermen er den verste rusta jeg har funnet så langt:

DSC00404.jpg

 

Ikke engang rusthull på en 28 år gammel bil som har stått utendørs i 3 år. Tror det er for godt til å være sant...

 

Standard:

DSC00397.jpg

 

Foreløbig er dette de verste skadene på hele bilen. Får håpe det ikke dukker opp noe verre når jeg går grundig til verks.

 

Blir mest sannsynlig rydding i morgen.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk:)

 

Fikk rydda og tatt ut baksete og bagasjeromstrekket i dag, gulvet fra baksetene og bakover ser nesten helt rustfritt ut:D

 

Før jeg begynte:

DSC00405.jpg

 

2 stk. 6x9:

DSC00407.jpg

 

Harry, men småtøffe deksler til ekstralysene:

DSC00409.jpg

 

Oooog...Ehem!

DSC00406.jpg

 

Blant dette fant jeg også en pakke tyggis, tre skrujern, tre penner, et oljefilter, en CD-spiller, en 5" høyttaler, tre jordingskabler til bilstereo, ei tom CD-mappe, flere tomme CD-covre, automatgirolje, frostvæske, ei humle og restene av ei knust rute.

 

DSC00410.jpg

 

Er overrasket over hvor fine dørsidene er, generelt godt ivaretatt interiør i bilen. Baksetene ser nesten nye ut;)

 

DSC00412.jpg

 

Ikke ødelagt med høyttalere og dritt her nei:)

 

Fant litt vann i bagasjerommet, tror det kan komme av et rusthull ved pakninga på bakluka.

 

Det største problemet mitt nå er at taket har vært utsatt for snøras. Fikk trykt det opp igjen, men det er fortsatt bulker rundt kantene. Må jeg bare leve med det eller kan det repareres? Sparkel kommer vel til å sprekke siden taket er av såpass tynt blekk, og om jeg må sveise i nytt tak må det vel også sparkles uansett? Trenger noen gode råd her folkens! :)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Har dessverre ikke kommet så langt ennå. Begynner og blir litt redd for hvor mye rust jeg skal finne når nesten hele bilen ser omtrent strøken ut. Sjansene øker for å finne noe alvorlig snart... Vi får se. Har ferie etter i dag, så da får jeg litt mer tid til å jobbe med bilen:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet litt mer rust i dag, inni skjøten mellom kanal og bakskjerm på begge sider. Fikk øye på et lite hull når jeg tok av interiørsidene. Er ganske sikker på at det er et hull i falsen mellom kanaler og gulv også, ettersom forrige eier ikke visste hvordan man bruker en jekk(!). Jekkskader på begge sider fram, og dermed stor sjanse for hull.

 

On the bright side:

Snart ferdig med å ribbe bakerst i bilen, men måtte ha matpause;) Skal gjøre meg ferdig med litt vasking og rengjøring før jeg tar ut framsetene og gulvtrekket. Ser forholdsvis bra ut, men må vaske før jeg er sikker. Oppdaterer med bilder i kveld.

 

Skal ut med taktrekket og etterhvert, men er redd for å ødelegge det. Er det bare å ta seg god tid og være forsiktig, eller må man bytte det ut når man først har tatt det av? Det ser såpass bra ut at jeg tror jeg skal bruke det, men jeg må se hvordan det er på innsiden av taket.

 

Håper noen kan komme med tips:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår