Gå til innhold

Terjes Golf 1 - Langtidsprosjekt

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Gårsdagens verk:

DSC00413.jpg

DSC00415.jpg

DSC00414.jpg

DSC00419.jpg

DSC00417.jpg

DSC00418.jpg

 

Kun litt rust i skjermene som dere ser, bortsett fra fangerstålet som var helt oppspist. Skal ha nytt uansett.

 

Ikke vanskelig å skru bil i så fint vær;)

DSC00420.jpg

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten økt i dag og, kjapp vask og litt polering for å se tilstanden til lakken.

 

DSC00424.jpg

DSC00425.jpg

DSC00428.jpg

DSC00427.jpg

DSC00430.jpg

DSC00429.jpg

DSC00432.jpg

DSC00431.jpg

 

Mange unødvendig bilder, men jeg hiver de ut likevel...

 

Neste steg blir å rydde i garasjen slik at jeg får plass til resten av interiøret. Skulle egentlig fått inn hele bilen, men det får bli senere.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar nok lengre tid med min. Har ikke egen garasje, låner bare litt plass. Er heller ikke rik, så det blir litt om litt. Har heldigvis en far som er mekaniker og som kanskje kan hjelpe meg med lakk når den tid kommer, så når bilen er driftssikker blir den nok satt på verkstedet hans for litt restaurering. Har det uansett ikke travelt. Kjøpte egentlig bilen for å ha noe å holde på med, samt lære mer om bil og motor generelt, ikke for at jeg SKAL ha den ferdig til den og den datoen:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! :D

 

Vet du hvor de billigste delene finnes? Skal bytte ut alt av hjullager, foringer og sånne ting, samt forskjellige motordeler som vannpumpe, regreim, dynamo osv. Har vurdert å melde meg inn i VACN for rabattene sin skyld, men vet ikke hvor mye jeg sparer. Tar gjerne imot tips:)

 

Coilovers ønskes kjøpt forresten! :)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror jeg har nok med den jeg har, men ellers takk:) Hvor mye skal du selge for da, bare sånn for nysgjerrighetens skyld?

 

Du bor et stykke unna, så vidt jeg husker? Skulle selvsagt hatt nytt clutchsett, men det er ikke førstepri ennå dessverre. Kan hende jeg kontakter deg senere for å høre om du fortsatt har det:)

 

Starta bilen i dag for å søke etter falskluft. Prøvde å spraye startgass inn i en åpning der det mangler en slange(fra luftmengdemålertingen til innsuget, se bilder), uten hell. Trenger litt hjelp her tror jeg, kan fortsatt ingenting om motor og hvordan alt henger sammen.

 

Lurer også på hva problemet er når det kommer olje ut av eksosrøret. Vil det tilsi gåen toppakning, eller er jeg på villspor?

 

Mangler en slange herifra(LMM-greie)...:

DSC00445.jpg

 

...til hit:

DSC00444.jpg

 

Prøvde startgass på begge steder, uten reaksjon.

 

Olje fra eksos:

DSC00443.jpg

 

DSC00442.jpg

 

Ellers noen bilder av motoren og endel olje her og der. Beklager noe uklare bilder:

DSC00447.jpg

 

DSC00448.jpg

 

DSC00449.jpg

 

Så, kort sagt:

Hvorfor kommer det olje fra eksos?

Hva godt gjør den manglende slangen fra LMM-greie? (Hva er det egentlig?)

Hvor kan jeg spraye startgass for å sjekke for falskluft? Er det bare å dusje på litt her og der rundt forgasser/innsug?

Hva er det som gjør at den stopper etter ca 10min kjøring, og starter like lett etter litt hvile? Hadde samme problem med 2er-Golfen, uten at jeg fant ut hva det var.

 

Skal selvsagt google som en helt, men setter pris på innspill:)

Endret av Terjeth
Skrivefeil...

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.000 så får du bilen og alt av deler jeg har. gti breddere, clutchsette, midtkonstol med 3 vdo målere, noen sveise rep deler osv.

 

Det med at bilen stopper, det trur jeg kommer av råtten gammel forgasser, min var også sånn, ble værre og værre, bytta ut forgasseren og den gikk ordentlig igjen.

 

Stemmer det du sier om startgass, spray over alt av slanger osv, går turtalle opp så har du falskluft.

 

den slangen du mangler som du mener er LMM, er jeg ganske sikker på er vakum, men nå er ikke jeg noe ekspert

Endret av Olsen_nissan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ille pris det, men som sagt, har nok med den jeg har. Har heller ikke plass;)

 

Hmm, forrige eier sa at forgasseren har vært byttet, men vet ikke om den var ny eller brukt.

 

Vet egentlig at det ikke er LMM, det er bare i mangel på et bedre ord, samt at den er plassert der den er.

 

Får fortsette å prøve med startgass, takk for svar:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette som er asfaltplater/matter, ikke sant? Uansett, det skal bort siden noen har borra hull i gulvet. Ser ut som et hagleoffer...

 

Godt i gang. Det brune er lim, ikke rust:

DSC00458-1.jpg

 

Etter ca 30min:

DSC00458-1.jpg

 

Etter 1,5 time:

DSC00458-1.jpg

 

Gikk selvsagt ikke så tregt, men kjentes sånn ut. Sånn ser det ut nå:

DSC00460-1.jpg

 

Noe som lignet på sprukket sparkel viste seg å være...:

DSC00459-1.jpg

Sprukket sparkel. Og 3mm med lakk.

 

Rust:

DSC00455.jpg

 

DSC00451.jpg

 

Blir nytt gulv, ny kanal og ny innerkanal på begge sider ser det ut for. Skal også sveise igjen de hjemmelagede drenshullene i gulvet.

 

Hvor mye kan jeg kappe vekk av kanaler og gulv før jeg må begynne å stive av bilen? Skal ikke bort med hele kanalen, men en liten del av den.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår