Gå til innhold

2006 VW Passat 2.0 TDI med DSG-gearkasse, erfaringer?

Ranger emnet


karl92

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg var bare en liten tur innom finn for og se om det var noen gøye biler til salgs. Da kom jeg over noe jeg likte veldig godt. Nemlig en VW Passat 2.0TDI med dsg-kasse med rett over 100k på telleren. Er det noen som har erfaringer med bilen, er det en god, behagelig og driftsikker bil? Dieselforbruk? Hva med dsg-kassen? Hva er egentlig det, og hva er spesielt med den? Er det mulig og bare sette bilen i D og kjøre eller må det hele tiden gires manuelt?

 

Tusen takk for svar! :-)

VW Passat, 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvertfall at 2.0 TDI er en kjempegod motor :) ligger rundt 0,5l på mila hvis jeg ikke tar feil, og den sparker godt fra når du gir på :)

 

Vet ikke så veldig mye om det, men DSG kassa skal være bra den, hørt om noe tull med tiptronic, men tror DSG er veldig bra, bare pass på å bytte girolje når den har gått en del km (hver 60 000 km tror jeg), husk og sjekk om giroljen har vært byttet, siden bilen hadde gått 100 000km :)

 

Du bare setter den i D, og kjører. Tror det også er mulighet for manuell skifting ved å ta spaken til siden :)

 

 

Siden det er 2006mod så har den vel ikke common rail motor, så den bråker litt mer enn de som har det. (tror det kom common rail i 2008)

 

Men for all del, 06mod 2.0TDI er kjempe god motor :) og bråker ikke så veldig inni kupeen.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSG er en kasse som har dobbelkløtsj. Dvs neste gir ligger alerede på lur sånn at giringa og turtellertap blir minimal (i grove trekk)

Det har vært en del problemer med DSG opp over åren, men som med allt annet så er det bare å være nøye ved prøvekjøring. Provosere kassen litt ekstra så finner du fort ut hvis den har ujevn giring, slurver eller er litt nervøs (opp-ned-opp-ned)

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår