Gå til innhold

får for mye drivstoff, soter mye og går veldig ujevnt

Ranger emnet


Jaytee

Anbefalte innlegg

Dette har sikkert vært oppe til diskusjon før, men fant liksom ikke noe sam passet helt. :)

 

Har en 1999 passat 1.8, som har vært, og er veldig ugrei. Bilen får alt for mye drivstoff ved kjøring (bruker 1.5-2 liter på mila ved normal kjøring). Bilen har nå egentlig stått på verksted siden mars i år, men de finner liksom ikke ut av det. Man kan jo sikkert spørre seg om hva de driver med, men det har ikke kosta meg annet enn at jeg har betalt for et par arbeidstimer tilsammen, så da har det egentlig gått greit.

 

Feilmeldingen som kommer opp er: luftmassemåler, og ett eller annet med en høydemåler... Har sjekket luftmassemåleren, lambdasonden (disse var det ikke), og byttet temperaturføleren, samt byttet kontakten til temperaturføleren. Fant også en slange som det var hull i som ble fikset, men som ikke utgjorde noen forskjell. Høydemåleren fant ikke verkstedet, og jeg visste ikke at den engang hadde en slik, så den har det sikkert fint hvor enn den er. :)

 

Bilen ble bedre i ca 14 dager etter at temperaturføleren og kontakten til denne ble byttet, men allikevel ikke helt god. Nå er den like umulig igjen. Når jeg tar av luftmassemåleren, hører jeg en surklelyd fra inne i røret ned mot spjeldhuset. Har forsøkt diverse rensemidler for drivstoffsystemet, uten at det har hatt noen virkning.

 

Bilen soter noe helt forferdelig, den stopper ved alle kryss/avkjørsler jeg kjører inn i, og nukker litt eller også.

 

Noen som har opplevd det samme og kanskje har noen tips, for nå trenger jeg hjelp? Er litt i villrede på dette problemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår