Gå til innhold

Småting som er gjort med Sharanen og Min erfaring så langt

Ranger emnet


Mondeo V6

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilstereo på gang.

 

tar ut de bakerste stolene, og tenker på å bygge vegg bak de. der skal subbene inn og videre bak bygges det dobbelt gulv. ørtrekkene støpes om til focal 6.5 sett.

 

følgende står på handlelista

 

alpine i7 hovedenhet

focal 165 krx2 frontsett med ekstra midtbasser

 

sub

Gound Zero GZPW 18"

FORSTERKER

gzpa.4000 dxII

 

FORSTERKER TIL FRONTSETT

gzua 4135dx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Til opplysning til andre som har Sharan, så er det ferdige fester i taket for 3 punkts belte i rad 2 midten. Men er forskjell på taktrekkene. Er du heldig så har du dette og vist ikke så må du gjøre som meg og bytte taktrekk.

taktrekk2.jpg

Sharantaktrekk2.jpg

Se kul i taket midt bak v luke. Der skal belte rulla være. Har du ikke denne kulen i taket så bytt taktrekk.

 

Da har jeg jobbet som en gal i 2 dager og kom meg ned til Judys bilstereo Tønsberg i Dag (Torsdag)

 

Før jeg kunne begynne med monteringen, så måtte jeg bygge om sete løsningen på Sharanen. I utgangspunktet, så er det 6 separate stoler i 3 rader. For å få en brukanes familiebil, så måtte jeg bygge om slik at den ble 5 seter. Dvs fører og passasjerstol og 3 stoler bak der i bredden. Noe som viste seg å bli en passe stor utfordring.

 

Ringte Norge rundt, får å få tak i de ekstra festene jeg måtte ha i gulvet. Det fant jeg på Sagrenda, men da passet ikke det orginale teppet så opp til Sagrenda igjen, for å dra ut teppet fra en Ford Galaxy. En ordentlig drittjobb he he.

Men nå er alt i rute, fester til stoler teppe og diverse andre dingsebomser. Og har stoor bagasjeplass og plass til sub kasse og bagasje. Så kjerringa er fornøyd så da er stemningen i huset betraktelig bedre.

 

Hos Judys bilstereo, så ble det trukket 50 Kv strømkabel, lagt opp nye høytaler kabler til frontsettet,phono kabler og demping av dører. Så rakk vi ikke mere.

 

Men ned igjen på Lørdag for å få montert opp forsterkere,frontsett, sub imprint osv. De åpningene dere ser ved begge sidene av kassa, skal etterhvert kles igjen. batteri skal inn på ene siden. Så her legges alt skjult.

Kommer med ny oppdatering etter at Judys bilstereo er ferdig med monteringen på Lørdag. Og hvordan det ferdige produktet ser ut.

 

Nok preik her er bilder. Kommenter gjerne.

 

Så begynner jeg å demontere.

sharan16.jpg

 

Teppe endelig ute

sharan7.jpg

 

 

Så montering av stol fester i gulvet

Sharan5.jpg

 

 

3 Montert 6 igjen

sharan6.jpg

 

 

Laang tid etterpå, stoler prøvemonteres. nå 3 i bredden istedenfor 2

sharan2.jpg

 

Så prøving av kassa. Ser veldig bra ut så langt

sharan4.jpg

 

 

Så de etterhvert berømte dørtrekkene. Og ja de skal trekkes om i vinyl. Men det til våren.

sharan9.jpg

sharan10.jpg

 

 

Så til slutt et bilde fra Judys verksted. Ole drar 50 Kv og jammen gikk det smertefritt. Men kablene til høytalerne i førerdør? Ja det tok litt lenger tid he he. Men nå er alt klart for oppkobling Lørdag. Så følg med da for ny oppdatering.

Kabeltrekking.jpg

Endret av Mondeo V6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her kommer slutt produktet, og nei, dørtrekkene er helt på trynet så de kommer til å forandres til våren. Kassa har blåselyder men spiller noe inni h med en 12" Og frontsettet spiller insane høyt. Så fornøyd med produktene.

 

Mister Ole, skal få kremjobb til våren. Dvs nye dørtrekk og kasse til 2 stk 12" i Gladen serien :-)

Takker så mye til Judys bilstereo, (Ole) veldig fornøyd med innsatsen og jobben he he.

 

Vel nok preiking her er bildene.

 

Så er vi igang

Saringerviigang.jpg

 

De enda mere berømte dørtrekkene med elementer montert, og passet diskantene? Tjaa lar andre få svare på det.

ferdigdoslashrtrekkhside.jpg

 

Så ser det slik ut når det er ferdig.

sharanferdig1.jpg

sharanferdig2.jpg

 

Kassa er festet i gulvet, i de orginale skrue hullene til stolfestene så den sitter dønn fast. Driver nå, og skal få tettet åpningene på hver side av kassa, stripse litt kabler og få dekt kabel kaoset på baksiden av kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i lengre tid, leita rundt etter en dynamo på rundt 200 Amp til Sharan 03. Noe som viste seg å være en dyr fornøyelse vist jeg skulle spesial bestilt en ny.

 

Så skal i kveld prøve følgende. Vw Crafter har en dynamo org på 190 Amp. Dro på høggern og sjekka den mot en orginal dynamo til sharanen. Alt er 99 % likt. Eneste forskjell er festet til + kabelen og at den er større.

 

Prisen på høggern var 1200.- for en dynamo fra en 09 modell. . Ser at disse dynamoene varierer i pris på høggern fra 1200 - 2500. Og ny koster den nesten 7 laken.

Så en billig oppgradering på strømsiden vist den passe Kommer med en update senere i kveld, når jeg får tilgang til verksted og røsket ut den gamle. Dynamoen jeg har pr i dag er fra Golf 120 Amp. 1 Mnd gammel. Men står jeg på tomgang og drar på volumet så går ladespenningen sakte men sikkert nedover. Må ruse for å holde den stabil.

 

Håpet er nå å slippe det problemet. Dynamo fra Passat,caravelle, transporter etc passer i 1.9 Tdi sharan. Har funnet ut at festene er identiske på de forskjellig vw merkene. Eneste forskjell er løpehjulet der reima skal gå. Men den tar du eventuelt fra Dynamoen du har i din bil eller kjøper en ny.

 

Håper dette tipset virker interesant :-)

 

 

så Over til Dynamo fra Crafter, passet den ? Ja nesten som hånd i hanske :-)

Måtte gjøre en liten modifikasjon. og det var å slipe av noen mm på rillene til Crafter dynamoen. Var en del større så ble litt trangt. Se bildene en enkel operasjon..

 

Så sliper vi bittelittegranne

Dynamo1.jpg

 

Så sjekker vi om det passer, og det gjorde det så bare å feste boltene.

dynamo2.jpg

 

Og absolutt ingen speningsfall ved ekstrem basstest så veldig fornøyd. Neste er oppgradering av kabler i motor rom.

Endret av Mondeo V6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ser kansje ut som Sharanen er avgått til de hellige jaktmarkeder. Kjørte ut i en sving, og havnet oppå noen svære steiner. Dørken og kanaler er inntrykt. Skal få en takst på albjerk mandag så får vi se hva de sier ang skadene. Var polert is og et lag nysnø over så det slapp på alle 4 og rett ut. Rakk ikke å gjøre noe som helst :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vel alternativet var å vrake bilen, men fikk ikke igjen det jeg ville ha. Så forsikrings selskapet sendre bilen til Albjerk for rep. Var innom der i går, og de har skjært ut mye av dørken, fjernet kanalene begge sider ,støtfanger,v bak skjerm og dørene var tatt av og var til retting,sliping og lakkering. Nå blir bilen så bra, at jeg ikke kan selge. Rustfri og 100% strøken.

 

Også bygd om til 7 seter med 3 punkts belte i midtre rad. Har vært i kontakt med et Firma i Sverige ang foliering av bilen. Hele bilen i matt sort kunne vært morro og prisen var ikke ille.

Så tenker litt på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår