Gå til innhold

Småting som er gjort med Sharanen og Min erfaring så langt

Ranger emnet


Mondeo V6

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Syns du skrev tidlig at VW= kvalitet selv om det gjaldt Sharan? :P Ser ut som mange ting som har gått gale...

 

Hadde du fylt for lite olje siden Haldex'en gikk til helv**e?

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer flere utgifter, klima funker ikke og det blinker i display igjen. Byttet nylig spjeld motor så må få lest av feilkoder på nytt.

 

Heisann,

 

Har 2002 Sharan 1,9TDi som har gått 226' km... I det siste har det begynt å dukke opp litt småproblemer... Virker som du har litt peiling, så jeg spør... Klima blåser ikke kaldt, men det har den ikke gjort på de 7 månedene jeg har eid den heller, så det er ingen savn sånn sett, men hva skal jeg se etter for å se om det er en bagatell(noe det sikkert ikke er)? For et par uker siden begynte displayet til klimaen å blinke, men etter noen sekunder er det stabilt igjen, og sånn har det vært hver gang jeg starter bilen siden det skjedde første gang... Ser at du skriver om det samme problemet!

Bilen begynte plutselig her en dag å miste effekten i oppoverbakker og på flatmark, hva i alle dager kan være feil? gir gass, men ingenting skjer...

Bilen har også begynt å drikke olje, har vel fylt på 3-4 liter de siste 4-5000 km tror jeg...:P

 

Er takknemlig for alle svar, da kjerringa er begynt å bli rimelig lei og maser om ny bil!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, problemet mitt, var at en ventil på klima var defekt. Vet ikke riktig hvor eller hvordan det ble byttet. Men det blåste kaldt etter det. Så sluttet det å blåse luft. Viste seg da, at viftemotor var ryki. Den kom ikke opp på lesingen av feilkoder. Men det gjorde den ventilen. Etter at vifte ble byttet, så blåser det mere en siden bilen ble kjøpt. Det tyder på at vifta har vært dårlig hele tiden. Så mitt første råd er å lese av feilkoder og ta det derifra. Ang at bilen går dårlig, min gjorde også det så trodde Turbo var på tur å ryke. Men viste seg at ledningsnettet til dysene var dårlig. Så gikk ikke ordentlig på alle sylindrene. Dette er ifølge Vag en feil som har begynt å dukke opp på flere vw diesel som runder 200 000 Km. Ledningsnettet ligger litt dårlig plassert så tæres opp etterhvert . Vist ikke det er årsaken, så er det tegn på turbo problemer. Armen til wastegate har en tendens til å henge seg. På vw anbefaler de bytte av turbo, noe som er dyrt og kansje unødvendig. Mange ganger så er løsningen å få læsnet armen til wastergate med rikling og smøring så skal det fungere igjen. men slipper turboen igjennom olje så er den moden for bytting. Kan tyde på olje forbruk da du må etterfylle så dette må sjekkes på et verksted.

 

Ang kvalitet og vw har altid vært skeptisk til kvaliteten på Sharan, men har hatt lite problemer så langt, det som er byttet er generelt slitedeler og Haldex røyk pga at det ikke ble foretatt oljebytte etter service intervall. Fikk beskjed der jeg kjøpte bilen, om at dette var gjort noe som desverre viste seg ikke å stemme. Ellers så fungerer bilen bra og er utenom litt småproblemer en utmerket familiebil. Har hatt en del Chrysler Voyagere og i forhold så er Sharanen utrolig mere driftsikker. Har kostet noen statsbudsjetter på de Voyagerene jeg har hatt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Mistet v forhjul hjul i Bragernes tunnellen (Drammen), det fløy i fronten på en annen bil. Jeg kom ubehagelig nær et vogntog og holdt på å fronte totalt. men gikk heldigvis bra.

 

Bilen har skadet: kanalene, v skjerm, bremseskive,beskyttelses plate under opphengskuler,støtfanger bærebro og døra ble dratt bakover av skjermen. Den andre bilen fikk også store skader av felg og hjul fra bilen min. Skiftet dagen før, over til sommerhjul hos et firma jeg ikke nevner med navn. Viser seg nå i ettertid, at det var brukt for korte bolter til felgene. 2,5 gjenge var skrudd inn.

 

Noe som seff er alt for lite. Boltene ekspanderte og forsvant. Alt blir dekket på forsikringen og firmaet har tatt det hele og fulle ansvar. Så ryddig av de. Bilen har en del skavanker i lakken her og der fra tidligere, så blir nå hellakkert. Noe som er like greit, når det først er så mye som må taes på forsikringen, Så da har jeg bil i noen år til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med lakkeringen, blir 4 stk dørhåndtak byttet til 2009 model med Chrome inlegg i håndtakene. Ser så mye bedre ut. Etterhver så byttes baklyktene til Orginale sorte R design lykter. Dvs de er mørkere og har litt annen utforming. Koster rundt 2500.- fra Germany. Så skal rutene sotes like mye forran som de er orginalt på rsten av bilen. Bilen er nå snart klar for levering etter skaden. Etter påske er det inn igjen for å lakkere opp hele bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår