Gå til innhold

Bytte av dieselfilter på en 2.7 TDI 2006

Ranger emnet


Pretender

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om noen har byttet dieselfilter på en slik bil før. Det ser rimelig enkelt ut å bytte men må det fylles med diesel får man starter. Fins det en prosedyre for dette.

 

filteret seg slikt ut:

EFF155.jpg

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til på samme jobben på min sharan hvor filteret er en tanke kortene, men samme utgangene. Fikk beskjed om å bruke klesklype på slangene når man tar dem av, en etter en. Deretter fylle filteret med diesel og koble til. så er det bare å vri om nøkkelen :) ? siden dette er en relativt ny bil så er den desuten selvblødene, så jeg tror det skal gå bra :)

Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte Møller om litt instruksjoner og fikk dette svaret:

 

Anbefaler at det utføres hos et verksted, slik at du ikke ødelegger noe.

Veldig viktig at o-ring monteres riktig, kan lett monteres feil og følgene kan være motorhavari, (diesel som lekker på div reimer og skader disse så de ryker)

 

OK så pass på at oringen er på plass og ikke gris med diesel når man bytter filter. Men hva med luften som er i systemet etter man har byttet? det vil jo alltid være litt luft der? Vil denne luften bli drenert ut før høytrykspumpen?

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Litt seint å svare, men ja, på nyere biler har jeg lest at det er egen lufte-mekanisme. Vet ikke hvor det skjer eller hvordan det skjer, men jeg har enda ikke hatt problemer etter jeg satte i det nye filteret for noen måneder siden. Selvsagt vil verksted ha deg til å gjøre det hos seg, og kanskje dette er riktig hvis man har en dyr bil ;)

Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår