Gå til innhold

Er det noen her som har godkjent ombygd 1'er golf med 1.8 16v motor?

Ranger emnet


blixt92

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

http://okrasa.no/gutachten/

Vi er 4 stk i VW Audi Club Norwegian som holder på med godkjennin as we speak.

 

Linken eg gav deg er et dokument som SVV har godkjent som dokumentasjon for 143hk oh 205Nm i Mk1 karosseriet.

Det er fortsatt litt uklart om det er nok da det fortsatt er en utfordring med vekt på frem aksling (16v motoren er tyngre)

 

Eg holder på å jobbe med å få godkjent 2.0 16v 9A motor (136hk) med Dobble Weber DCOE 45 forgassere og bremser lik Scirocco 16v.

Pga eg ikke har orginal innsprøytning lenger så kommer det til å bli krav om benke papirer på motoren min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint, tusen takk!:D

Tøft, skikkelig gatebil, håper det går da:P er det noen planer med bilen ellers da?;) men når man driver å bygger om med andre motorer, da er det hovedsakelig bremsene det står på? Jeg tenker at så lenge man har bremsene og understellet som er godkjent til den motoren så burde det gå greit om man flytter det over til andre bilmodeller også?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har godkjent en bil med 2l 16v i 2007.

Har også en golf 1 godkjent med turbo kit. det er her disse papirene på okras siden kommer fra.

 

vekten på 16v motoren går innenfor totaltvekten på framakselen, så det bør ikke være noe problem for noen som har biler etter 1979 iallefall.

enkelte modeller før 1979 har lavere totaltvekt foran pga de minste motorene orginalt.

 

lykke til :)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Det papiret der er ikke godkjent alene.

Men det er ikludert sammen med et par andre papirer hos SVV og dekker ombyggingen.

 

Dvs at det krever ombygging av bilen tilsvarende listen over. Per dags dato har ingen gjennomført ombyggingen basert på denne dokumentasjonen. Eg holder på men må til med å montere en Orginal 9A 2.0 16v i stedet for 9A med Webere. Eneste som mangler for min del nå er katalysator og ny lambda før motor kan droppes inn.

 

I forhold til SVV så er aksel vekt fremme et problem, har ikke hatt min på vekten enda, men frykter eg må bytte tilbake til orginal 5-trinns girkasse da denne er 10hk lettere enn den sterke 02A kassen eg har montert nå. Det er ikke mulig å registrere bilen ned til 4 seter lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://okrasa.no/gutachten/

 

Det ligger dokumentasjon internt på SVV, dette opner for 143hk 205Nm.

Forenklet krever det orginal 16v motor, 4-trinns girkasse, 9" Bremsekraft forsterker fra GTI eller Golf Cab, GTI bremser fremme (239mm), skiver bak fra Golf2-3, last ventil eller strupeventiler. Bestillingsvare fra Tyskland. Stabstag fremme og Bak fra GTI og kjøleslanger fra frontlippe til bremser fremme.

 

Etter hukomelsen så er akselvekten fremme begrenset til 590kg, dette måles med 5personer på 75kg i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

jeg har godkjent en bil med 2l 16v i 2007.

Har også en golf 1 godkjent med turbo kit. det er her disse papirene på okras siden kommer fra.

 

vekten på 16v motoren går innenfor totaltvekten på framakselen, så det bør ikke være noe problem for noen som har biler etter 1979 iallefall.

enkelte modeller før 1979 har lavere totaltvekt foran pga de minste motorene orginalt.

 

lykke til smile.gif

har du noen bilder evt tips til hvordan du bygger turbo på golf 1? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår