Gå til innhold

Nytt problem på bora (startproblemer, lugging etc)

Ranger emnet


tusil

Anbefalte innlegg

Hadde problem med å starte bilen min for noen dager siden, fikk start på 3 forsøk. Etter jeg hadde kjørt ca 200m så begynte bilen å hoppe litt og motorlampa og avgasslampa startet å lyse. EPC er det vel den heter. Nå er bilen min "dau" Den starter og går nogenlunde greit på tomgang, men det skjer absolutt ingenting når jeg trykker inn gassen. Er ikke anntydning til reaksjon der

 

Stoppet bilen og startet den på nytt, men fortsatt ingen reaksjon på gassen. Stoppet den igjen og prøvde å starte den etter 5 min, da startet den med en gang og motorlampa lyste, men den reagerte på gassen og jeg kjørte hjem.. Dagen etter var motorlampa borte og bilen virka grei. men har fortsatt problemer med at den er vanskelig å få start på.

 

Har også litt problemer med at bilen noen ganger lugger når jeg gasser, tar ut gassen og skal ta den inn så hopper.

 

Skiftet styreenhet og coil for 1 år siden.

 

Er det noen som har det samme problemet som meg? Skal inn på verksted på tirsdag så kan være greit å høre om noen andre har hatt noe av det samme problemet.

Fint om noen kan svare fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alltid, i slike tilfeller er det kun en ting som gjelder i første omgang - få tatt en diagnose/feilkodeavlesing. Kan være så mangt som er årsaken, å begynne å bytte deler etter elimineringsmetoden kan fort bli dyrt og tidkrevende :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår