Gå til innhold

motor tikker når den er varm..

Ranger emnet


legacy 2,2

Anbefalte innlegg

har en 96 subaru legacy 2,0gl

motor går som en kule og går pent når den er kald men når motor er driftsvarm så tikker den på tomgang ,men slutter å tikke når man øker turtalet.

noen formening om hvorfor?

er kansje fordi at oljen blir tynnere når den er varm,bruker forøvrig castrol 15/40 minerlask olje,når eg kjøpte bilen så tikket den mye mere en nå og da var det fullsyntetisk 5/40 olje.

qmi behandlet også motor ved forrige olje skift.

blir mineralsk olje tynnere når den er varm en syntetisk olje?

noen som har noen råd?

skal eg prøve å hive på syntetisk/delsyntetisk 10/40 olje?

 

motoren bruker ikke olje,ryker ikke og bilen går som en kule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mineralolje blir tynnere enn syntetisk når varm kommer helt an på hvilken viskositet det er på oljene.

Høres ut til at du har litt lavt oljetrykk på lavt turtall, altså slitt oljepumpe som ikke klarer å holde normalt oljetrykk når oljen er varm og tyntflytende.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår