Gå til innhold

Biltema Lakk Tråden (2K)

Ranger emnet


hclande

Anbefalte innlegg

Hei. jeg synes at biltema sin båtlakk Topcoat burde få sin egen tråd her på forumet.

 

36-536_m.jpg

 

Etter det jeg har funnet ut så er denne lakken tilsvarende "lastebil lakk"

både lastebillakk og biltemas topcoat basert på (PU) polyurethan.

og med prisen på 209kr per 0,8L + 0,2L herder, så gikk jeg å handlet lakk og tynner.

 

 

problemet med biltema lakken for min del er følgende:

det finnes ingen anvisning for tynnings forhold for lakksprøyte.

farge ut valget er ganske begrenset.

 

 

med godt mot gikk jeg i gang.

 

første lakkering.

med 40% tynner målte jeg med DIN koppen ca.22DIN/S ved 17grader

Jeg brukte Devilbiss Plus sprøyte med 1,4mm dyse, og 30psi på manometeret på sprøyta.

 

IMAG0547.jpg

IMAG0546.jpg

IMAG0544.jpg

IMAG0554.jpg

 

andre lakkering ble ikke likebra, da jeg skulle prøve ut en ny sprøyte( kina kopi).

det ble en del med appelsinhud.

brukte da 50% tynner, målte ikke DIN/S denne gangen.

 

IMAG0895.jpg

IMAG0905.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser svenskene har brukt denne lakken i lang tid, og de er meget fornøyd.

 

Har du prøvd annen tynner enn den de selger i samsvar med dette produktet på biltema?

Synes den var noe stiv i prisen.

 

Skal snart lakkere bilen min, så kommer noen bilder her etterhvert med resultatene

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMB: jeg har ikke brukt annen tynner til denne lakken. men celloluse tynnere skal virke fint feks. lynol eller universal tynner.

de lokale malerbutikkene har bare literbokser inne og prisen på de er faktisk mer enn tynneren på biltema.

 

rød fargen jeg lakkerte er bare midlertidig. jeg har liggende pearl pigment i candy apple red farge som skal blandes i klar lakk, planen var da å bruke klarlakken til biltema.

 

candyAppleredjpgx.jpg

 

+

30-553_m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var mesteparten av dagen gått med i teltet mitt...

candy apple red pearl i biltema klarlakk.

ble egentlig litt skuffet av fargen.. den ble mye for rosa, lignet ikke helt på apple red..

 

kan jo nevne at det var SYKT vanskelig å lakke med. ble noen ganske stygge områder, fikk ikke tatt skikkelig bilde i dag, skal se om jeg kan ta noen flere bilder i morgen..

 

brukte 10% tynner i klarlakken.

 

IMAG0927.jpg

 

tåka ligger tett enda.. mangler visst avsug vifte

IMAG0943.jpg

 

her er et nærbilde.. ikke så enkelt å få med effekten helt her..IMAG0946.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

bare for å slå fast så er bilen nå lakket med vanlig rød farge uten pearl tilsettning;)

 

var innom i dag og fikk tatt noen bilder, det var litt utrygt vær så det ble innendørs:)

av en eller annen grunn så ble hele bakluken dekket med appelsinhudIMAG1019.jpg

 

men ellers så ser det ganske bra ut.. vil jeg si;)

IMAG1018.jpg

IMAG1017.jpg

IMAG1015.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår