Gå til innhold

Vannskade i bil. Dekkes av forsikring?

Ranger emnet


Tiurgutten

Anbefalte innlegg

Hei!

Oppdaget for noen uker siden lyden av rennende vann i kanalen på førersiden av bilen. Merket dette godt ved oppbremsing da vannet fosset fremover. For noen dager siden skulle jeg støvsuge gulvet i bilen og oppdaget da vann i trekket under mattene på førersiden. Etter at bilen nå har stått noen dager i regnvær, så jeg til min forskrekkelse i dag tidlig et lite "basseng" i gulvet under førersetet og i gulvet bak førerstolen. MYE vann har kommet inn!

Regner nesten med at dette blir en litt spesiell og sikkert DYR oppgave å fikse for verkstedet.

Mitt spørsmål blir da: Er dette noe som en kaskoforsikring kan dekke? Tipper verkstedet sikkert vil bytte frontrute( sannsynelig at vannet kan komme inn ved vinduslista sikkert...) Dekkes dette av kaskoen tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et verksted til å kikke på det i går. De sa at det var tette dreneringer i dørstokken som var problemet. Når dørstokken var fylt opp med vann, tok det veien videre inn under gulvmatta via lista ved døra. Jeg har nå fått ut alt vannet i dørstokken (som jeg da trodde lå i kanalen). Verkstedet kunne nesten garantere meg at feilen da var rettet... så da får vi se. Eneste som gjenstår da er å få tørket opp vannet som har trengt inn gulvmattene. Har fått opp mye ved hjelp av håndklær, papir og aviser. Mangler fortsatt en del. Noen som har gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner en god del tråder i sjangren vann i bil/på gulv, da det ikke er et helt uvanlig problem med tett drenering etc. Det finnes flere "vanlige" årsaker, men rådene om tørking er rimelig generelle. Viktig er å gjøre det ordentlig; ut med seter, løfte opp teppet (evt skumgummi holder på mye vann), på med varmevifte... Uten å vite hvilken bil det dreier seg om regner jeg med det finnes elektronikk under setet, evt og under dørmatte på førerside. Man kan f.eks få problemer med dette om det ikke tørkes skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en tilsvarende skade. Har oppdaget vann på førersiden i min vw passat. Verkstedet har foreløpig ikke funnet av hva som er galt. Har du fått svar om det er vinduslista som lekker eller om det er noe annet?

 

Hei og velkommen, så ikke innlegget ditt istad...men bedre svar nå enn aldri. :)

Har du skiftet rute nylig? Hvis ikke tror jeg igrunn ikke at det er problemet. Ikke at jeg har eid noen Passat selv og vet bombesikkert, men drenering i vannkassa og pollenfilter er vel ofte der man starter å sjekke på Passat. Tett drenering fra klima er litt sjeldnere. Kan være andre årsaker og, men de nevnt er vel noen av de vanligste.

 

Fant frem noen tråder til deg;

Her og her. Også må du lese denne. Tror deler av siste link ligger under D.I.Y. på Passatforumet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår