Gå til innhold

Hvor mye har Cd Spiller og si på lyden?

Ranger emnet


Arfas

Anbefalte innlegg

En bra spiller trenger ikke være så dyr, men det lønner seg å kjøpe kjente merker. Pioneer og alpine er bra på lydkvalitet, og du får en grei pioneerspiller til tusenlappen, og en veldig bra pioneerspiller til 15-1600kr... Men så kommer det jo ann på om du skal ha eksterne forsterkere osv da, og om du trenger usb, aux osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god del, en dårlig spiller sender dårlige signaler videre, sier jo at det aldri blir noe bedre enn det dårligste punket i leddet

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Mye, og ja :)

Men over 2.000, så betaler du for navn og funksjoner du ikke trenger.

 

Dummeste jeg har hørt...

 

En dyrere spiller har 10x mer ekstrautstyr, instillinger for frekvens, flere RCA inganger, mer brukervennlige funksjoner og menyer ++++

 

Under 2000kr får du "Biltema" spiller

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt...

 

En dyrere spiller har 10x mer ekstrautstyr, instillinger for frekvens, flere RCA inganger, mer brukervennlige funksjoner og menyer ++++

 

Under 2000kr får du "Biltema" spiller

 

Må si meg enig med både deg og Jesper1210.

 

Ja, i dyrere spillere så betaler du for funksjoner man aldri blir å bruke, men man får også funksjoner som er nyttige, samt kjekke og ha. At man får en "Biltemaspiller" for under 2000,- er bare tull.

Pioneer i 1000-1500 kroners sjiktet tyder på rimelig byggekvalitet, enkle menyer, og total mangel på det meste av utstyr. Alpine i samme prisklasse gir både gode spillere, nok innstillinger, bra lydkvalitet, og bra byggekvalitet. Foreksempel så monterte jeg Alpine`s CDE 120RR i bilen til gamlingen, dette er en spiller til like over 1000,-. Denne låt MEGET bra på noen 7 års gamle originalhøyttalere fra blaupunkt, enkel i bruk, og veldig bra byggekvalitet.

Er jo begrenset hvor avansert og bra en spiller trenger å være for en kar i midten av 50-årene.

I prisklassen over 2000,- så syns jeg både Pioneer og Alpine er meget gode, de fleste har bluetooth, frekvensjusteringer i hele registeret, usb/aux, og 2-3 linjeutganger.

Tror alt i alt det kommer til smak og behag, hva man liker av utseende, menyer, og slikt. :-)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt...

 

En dyrere spiller har 10x mer ekstrautstyr, instillinger for frekvens, flere RCA inganger, mer brukervennlige funksjoner og menyer ++++

 

Under 2000kr får du "Biltema" spiller

 

Litt OT:

 

Hvis du skal kjøpe deg ny til tlf og valget står mellom en HTC desire og en Iphone 4.

Her er det ca 2,000,- som skiller tlf'ene så hvis du kjøper HTC'n så kjøper du "biltema" tlf?

 

Dyrt er ikke nødvendigvis det beste, selv om en ny Merche koster 1,000,000,- betyr der ikke at den er mye bedre enn en A6 til 800,000...

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Litt OT:

 

Hvis du skal kjøpe deg ny til tlf og valget står mellom en HTC desire og en Iphone 4.

Her er det ca 2,000,- som skiller tlf'ene så hvis du kjøper HTC'n så kjøper du "biltema" tlf?

 

Dyrt er ikke nødvendigvis det beste, selv om en ny Merche koster 1,000,000,- betyr der ikke at den er mye bedre enn en A6 til 800,000...

 

Virkelig flink til å sammenligne må jeg si.

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket stor forskjell på å bytte cd spiller, dag og natt i lyden :) Før hadde jeg Clarion spiller (husker ikke navnet) denne hadde utroli mange innstillinger og ble utroli bra lyd uansett hvilke høytallere som ble koblet til.

 

Nå har jeg Pioneer P88RS, å må si at jeg ble helt satt ut når denne ble kobla til. Sub'en har aldri hørt så fin ut og høytallerne framme spiller mye høyere å fyldigere uten noen form for forvrenging. Så jeg ble utroli fornøyd me bytte av CD-Spillere... Pioneer P88RS kosta vel 8000kr ny? :) Blir samme som om du bruker mp3 filer eller orginale cd'er... Blir stor forskjell i lyd når lydkilden er bra eller dårlig, og cd spilleren er jo en del av lydkilden :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår