Gå til innhold

Ny bil! Golf 2 1.8!

Ranger emnet


hoxi93

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg en VW Golf MK2 89"!

 

Jeg har mange planer for den, men det som er hovedfokus er å holde harryfaktoren så lav som mulig! Golf'en skal være så ren som mulig, uten all den overstadige stylinga som mange velger å sette på...

 

Motoren er i ganske god stand, og resten av bilen har blitt godt tatt vare på. Den forrige eieren er en golf entusiast, så det forklarer egentlig en god del.

Lakken er ikke akkurat strøken, så den trenger nok en omlakkering etter hvert...

 

Jeg slenger ut noen bilder av vidunderet!

 

 

post-64789-13804853430747_thumb.jpg

post-64789-13804853430519_thumb.jpg

post-64789-13804853430572_thumb.jpg

post-64789-13804853430625_thumb.jpg

post-64789-13804853430686_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 1.8 med en dyse i innsugsmanifold. Motorkoden er jeg faktisk ikke helt sikker på...

Kammen vet jeg faktisk ikke heller, jeg fikk den av broren min som hadde den i sin golf for noen år siden...

 

Planen er å bytte hele eksosanlegget til 2,5", eller 2", hva er best? Siden det bare er en 1.8 så er det vel ikke nødvendig med 2,5"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, såpass vet jeg da ;)

Det virker som du har peiling på Golf motorene... På 8v GTI motorene, er det et annet innsprøytningssystem på de? Og er det mye å hente ved å skifte fra monojetronic til det?

Monojetronic altså. Med kam så får du noen ekstra hk ved å sette luftfilter rett oppå spjeldhuset (det som ser ut som forgasser).

2" eksos er mer enn nok, 2,25" om den er sterkt modifisert (les ~200 hk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8v GTI motorene, er det et annet innsprøytningssystem på de? Og er det mye å hente ved å skifte fra monojetronic til det?

 

Bensinsystemet på GTIen er K-Jetronic eller KE-Jetronic. Skal du bygge om så trenger du også en topp beregnet for dette da dysene går inn i toppen. Du trenger også bensinmengdefordeler, innsug, ECU og bensinpumpe fra GTi da den på monojetronicen leverer for lavt trykk. Er da enklere å montere to doble Weber DCOE og du trenger kun en bensintrykkregulator, eller datasprut og separate spjeldhus om man seriøst skal øke motoreffekten ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet pris på dette?^^

Bensinsystemet på GTIen er K-Jetronic eller KE-Jetronic. Skal du bygge om så trenger du også en topp beregnet for dette da dysene går inn i toppen. Du trenger også bensinmengdefordeler, innsug, ECU og bensinpumpe fra GTi da den på monojetronicen leverer for lavt trykk. Er da enklere å montere to doble Weber DCOE og du trenger kun en bensintrykkregulator, eller datasprut og separate spjeldhus om man seriøst skal øke motoreffekten ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår