Gå til innhold

Nybilimport - hvor skal jeg importere fra??

Ranger emnet


LumbagoX

Anbefalte innlegg

Hepphepp,

 

har vurdert å importere en helt ny Superb men lurer på om noen har peil på hvor jeg burde importere fra og om dette er en bil som er lønnsom å importere?? Har sjekka litt og det kan se ut som jeg kan spare en god del hvis jeg legger på masse utstyr men er usikke rpå om dte er noen land som er billigere/bedre å importere fra enn andre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har ikke fulgt med så mye på priser og valuta siden i mars da jeg kjøpte min Superb fra Sverige. Endte da på 317.000,- innen den sto på Norske skilter. Veiledene pris ifølge "bygg din bil" i Norge var da 370.000. Men man får jo selvfølgelig prutet bilen til endel under det hos norsk forhandler....

Husk på kun 2 års garanti i Sverige, mot 5 år i Norge. Men sålenge garantien uansett kun er til 100000 km., så var det mindre viktig for min del. Ser at valutaen mot Svensk kroner i dag er mer gunstig i dag en da jeg betalte bilen. Vil anslå at bilen min ville ha endt på 305000,- nkr. med dagens valuta.

 

Lykke til. :-)

 

Hepphepp,

 

har vurdert å importere en helt ny Superb men lurer på om noen har peil på hvor jeg burde importere fra og om dette er en bil som er lønnsom å importere?? Har sjekka litt og det kan se ut som jeg kan spare en god del hvis jeg legger på masse utstyr men er usikke rpå om dte er noen land som er billigere/bedre å importere fra enn andre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja men er det virkelig så dumt. Med 5 års garanti og godt forhold til forhandleren. Å se på veiledende prislister fungerer dårlig. Spessielt SuperB. Da det finnes mange pakker til SuperB som gir mye utstyr for lite penger

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 års garanti får du jo også hos Din Bilpartner nå. Men ja, helt sammelignbare blir ikke prisene alltid. Ofte kan du få noen gunstige pakker i kampanjeperioder i Norge + rabatt. Da er det ikke sikkert det skiller så mye lenger. Nye A6 Avant med 2,0TDI/177hk er det derimot MYE å spare på, selv med 26' (eller 28'?) som jeg kunne få i rabatt hos norsk forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...
Psykopelle:

 

Hei!

Vurderer å importere brukt superb, men ser at du i 2011 kjøpte ein ny til 317000. Det er vel ein bedre deal å legge til itt meir peng og kjøpe en ny bil enn ein 2010 superb til 300000. Vil du fortelle hvordan du gjorde kjøpet? forhandler, modell og hvilke ekstrautstyr.. takker.

 

Vær oppmerksom på at det er fullt mulig å kjøpe utvidet fabrikkgaranti til noen tusenlapper. Det er tilgjenglig fra Tjekkia, Danmark og Sverige som er landene jeg har sjekket i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår