Gå til innhold

Opel Vectra 1997 skjerm problemer!

Ranger emnet


Magnus André Kvist

Anbefalte innlegg

Haloo,

 

Jeg har det fine problemet at skjermen inne i bilen min, hvor klokka, datoen ++ står ikke fungerer helt som den skal. Jeg kan se hva som står, men enkelte 'krystaller' fungerer dårlig eller ikke i det hele tatt. Kan virke (ut i fra Googling) at det er fordi jeg ikke har orginal spiller.

Noen som vet noe?

 

En annen ting er at når jeg skrur av tenninga skrur CD spilleren seg HELT av. Den glemmer instillinger, radio kanaler ++. Har prøvd å koble om (Gul på rød kabel?) så den får strøm hele tiden, for så å skru den av når jeg forlater bilen. Men dette trekker strøm og ender med at jeg ikke får startet dagen derpå.. Noe som forsovet ikke er helt optimalt..

 

Takk for all hjelp!

 

EDIT: Den trådløse sentrallåsen fungerer heller ikke, altså når jeg trykker på nøkkelknippe så lyser det rødt og grønt, men det virker som om bilen ikke mottar signalet.. Noen som vet hvor jeg kan begynne å lete?

 

Sentrallåsen på passasjersiden fungerer forsovet heller ikke.. Alle andre dører åpner seg når jeg vrir om nøkkelen, men ikke passasjersiden..! Noen ideer der også?

Endret av Magnus André Kvist
hukommelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og nullstille sentrallåsen. Skru på tenninga og hold inne låseknappen. Passasjersiden virker heller ikke på min. koplet den ut pga. den låste seg helt(sikkerhetsmodus) sa de på opel. Får bare bruke den manuelt da, som jeg gjør=) Vis du ikke er villig til og kjøpe en ny da.

Mvh Kris

 

Opel Vectra CD 1.8 16V 98 mod.

MB 190E W201 2.0 89 mod.

MB C180 W203 2.0 01 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Nå fungerer det faktisk! Altså fjernkontrollen. Fantastisk at det var så lite som skulle til...

 

Men hvor kjøper jeg i såfall det jeg trenger for å fikse opp låsen på passasjersiden? Er ufattelig kjedelig når passasjerer (og jeg) glemmer å låse den f.eks. langs gata i Oslo e.l...

 

Det kan ikke være noe problem med "hjernen" til sentrallåsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra ! =) Det vet jeg ikke. Men mulig du må bytte hele dørlåsmekanismen i høyredøra. Den ligger på rundt 1500.- orginalt da =/ MEN det er ikke sikkert det er det som er problemet. Har du skjekka ledningen som går ut i fra dørlåsmekanismen inne i døra? Kan være brudd i ledningen et sted også. Er så mye det kan være.. =P Må nok muligens få den på verksted vis du må ha den i orden.

Mvh Kris

 

Opel Vectra CD 1.8 16V 98 mod.

MB 190E W201 2.0 89 mod.

MB C180 W203 2.0 01 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår