Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1993 Mercedes 190E med automatgir som plutselig i går begynte å oppføre seg snodig.

 

Når jeg begynner å kjøre så er det som om gassen henger seg opp. Det blir ikke høyt turtall, men om jeg bremser og slipper bremsen igjen så går den opp i samme hastighet som før bremsingen.

 

Det samme gjelder når jeg kommer ut på veien og ligger i kanskje 60 km/timen og bremser opp. Det virker ikke som om girkassen girer ned automatisk. Slipper jeg bremsen så begynner den å trille av gårde og sakte men sikkert økes hastigheten. Det eneste som hjelper er å trykke kort en gang på gasspedalen så "kommer den ut av det" og oppfører seg normalt igjen helt til jeg igjen trykker på gassen for å kjøre.

 

Noen som har noen idé om hva som kan være galt? Enten er det gassen som oppfører seg rart, ellers må det vel være girkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt akkurat samme problemet på min, at det funker nesten som en cruskontroll.

hvis du plukker av luftfilterbokse, også kikker der wiren er festet på gasspjeldet, så skal det sitte ei fjær på ei lita kule, og inn under innsuget, dette sitter litt mot torpedoveggen i forhold til midt på innsuget.

kan ta et bilde om ønskelig :)

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Vel og bra med cruisekontroll, men funker ikke så bra i køkjøring :-)

 

Ta gjerne et bilde hvis du gidder det! Det setter jeg kjempestor pris på! Hva er det som forårsaker problemet, og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det når jeg finner fjæra du snakker om?

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår