Gå til innhold

Stratusen bare stoppet...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

I går var jeg ute å kjørte en aldri så liten tur da bilen bare plutselig døde :( Jeg har ikke hatt noen feil på bilen og det verken lyste eller pep noen steder før den takka for seg. Etter å ha snakket med verkstedet ba de meg sjekke pumpa og plugger. Pumpa starter og går når tenninga kommer på, pluggene var det verre med. Der var det ikke gnist. Verkstedet mente at det kamaksel sensoren som var røket. Nå har både jeg og flere lett etter denne duppedingensen men vi finner den ikke, men da jeg leste i går på Haynes brukermanual fant jeg ut at denne delen sitter i fordeleren, ergo bestilte jeg ny del. Allikevel mener verkstedet at denne delen IKKE sitter i fordeleren. Er det noen som kan si meg hva som er riktig? Jeg tar gjerne imot forslag på andre teorier da jeg ikke med sikkerhet vet at det er denne som er røket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er större sjangs at feilen ligger i veivakselsensoren,kan ofte bli kortslutning i de. Jobbet nylig med en sånn bil hvor kunden hadde värt hos et annet verksted og fikk konstantert feil på kamsensor/fordeler pga manglet gnist.

 

En kortslutning i veivsensor förte til spenningsfall i en 8 voltskrets som er felles for fordeler og veivsensor. Om dette er feilen på din bil kan jeg ikke garantere,men ville satsety på dette först. Veivsensoren sitter litt trangt til under bakre girkassefeste på toppen av diffen. (fölg videre ned og bakover fra fordeleren)

 

Håper du får bilen i orden. :)

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår